قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم به فایل صوتی ظریف ورود کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بااشاره به فایل صوتی وزیر امور خارجه گفت: معتقدم قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، جبار کوچکی نژاد در ادامه جلسه  علنی امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه عنوان کرد: این مسئله یک اقدام ضدامنیتی، ضد ارزش های نظام و ضد مردمی بود. معتقدم قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند. حتی در زمان حیات سردار دلها، اتهاماتی به او می بستند، همین جماعت پس از شهادت ایشان نیز این رفتار را ادامه می دهند. چرا آقای ظریف اینقدر نسبت به سردار دلها کینه دارد؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  اگر امروز محبوبیت سردار سلیمانی بیش از 90 درصد بوده، به این دلیل است که ایشان زندگی خود را در جبهه و سنگرها و بیابان ها سپری کرده، ولی اگر محبوبیت شما پایین آمده به این دلیل است که خلاف ارزش ها و منویات مقام معظم رهبری حرکت کردید. این رفتار جای تعجب نداشت ولی حداقل در حوزه دیپلماسی و سیاسی اصلاح رفتار داشته باشید.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 152، 15 و 16 درباره تبیین سیاست خارجی کشورمان گفت: در این اصول به عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر به صراحت اشاره شد اما صحبت‌های اخیر ظریف به تعبیر رهبر معظم انقلاب سخنان دشمن ما و مسئولان آمریکایی بود.بحث چگونگی انتشار نوار صوتی بحث دوم است و اصل تحریفی است که ظریف در اظهارات خود داشته و سابقه دار بوده است.

وی ادامه داد: ظریف گفته بود آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود در حالی که آنها به راحتی از این توافقنامه خارج شدند، همچنین در دانشگاهی تحلیل کرد که آمریکا با یک بمب چه کارهایی می‌تواند بکند در حالی که تحلیل درستی از قدرت جمهوری اسلامی نداشت.وی  همچنین در مصاحبه‌ای درباره برجام تأکید کرد که هر توافقی بهتر از عدم توافق است که این نیز تحریف بود و نیز در مصاحبه دیگری با غربی‌ها اعلام کرد اگر برجام به جایی نرسد طرف مقابل در انتخابات رأی می‌آورد که این نیز تحریف بود و تحریف در سخنان وی سابقه دارد.

وی  خطاب به وزیر امور خارجه گفت:  سخنان شما جفا به سردار دل‌ها، تاریخ، نظام اسلامی و همه آزادگان بود و سوال اینجاست که کسی با این زمینه فکری می‌تواند از منافع نظام جمهوری اسلامی دفاع کند؛ کسی که باعث شد برجام به عنوان خسارتی محض به ما تحمیل شود.

 

کد خبر 1054904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha