طرح توسعه مساجد در دستور کار شورای دینی اسلامی سنگاپور قرار گرفت

وزارت امور مسلمانان در سنگاپور اعلام کرد که برنامه های ساخت مساجد جدید با توجه به بیماری همه گیر کرونا به تعویق می افتد و به جای آن طرح توسعه مساجد کنونی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « straitstimes»، وزارت امور مسلمانان در سنگاپور اعلام کرد که برنامه های ساخت مساجد جدید از جمله مسجد در تمپینس شمالی با توجه به بیماری همه گیر کرونا به تعویق می افتد.

 

ماساگوس ذوالکفلی، وزیر امور مسلمانان در این باره گفت: شورای دینی اسلامی سنگاپور در این شرایط به جای ساخت مساجد،ارتقاء آنها را در اولویت قرار داده است.

 

وی تاکید کرد که این تصمیم پس از بررسی برنامه ها برای اطمینان از احتیاط بیشتر در زمینه سلامت و صرفه جویی در هزینه های جامعه انجام شد.

 

طی پنج سال گذشته ، 60 میلیون دلار از محل ساخت مسجد و صندوق منداكی،یك صندوق اجتماعی كه كارگران مسلمان به آن كمك می كنند برای ساخت دو مسجد جدید و ارتقای 11 مسجد فعلی استفاده شده است.

 

وزیر امور مسلمانان سنگاپور گفت که برنامه های ساخت مساجد جدید پس از بهبود اقتصادی بازنگری می شود،زیرا در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت معیشتی کارگران بسیار سخت شده است.

 

به گفته او در هعین حال  انتظار می رود که کارهای در حال انجام برای به روز رسانی مساجد بنکولن ، مالابار و خالد تا پایان سال 2022 به پایان برسد.

 

شورای دینی اسلامی سنگاپور همچنین طی پنج سال آینده چهار مسجد – دارالمکمور، الكاف كامپونگ ملایو ، الرئوده و دارالسلام را توسعه داده و به روز خواهد كرد.

کد خبر 1054925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha