نگاه عبادی به زکات باعث  رشد و تعالی معنوی در انسان می شود

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه در پرداخت زکات باید نگاه عبادی نیز وجود داشته باشد، گفت: نگاه عبادی به زکات باعث شکل گیری رشد و تعالی معنوی در انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدنصیر حسینی» ظهر امروز (19 اردیبهشت ماه) در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد، زکات را از پایه های دین اسلام دانست و اظهار کرد: یکی از شرایط قبولی عبادت ها پرداخت زکات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در کنار دستور به اقامه نماز، دستور پرداخت زکات را بیان فرموده است.

 

وی با اشاره به اینکه زکات تنها مختص به دین اسلام نیست، ادامه داد: خداوند بر همه امت ها زکات را واجب کرده است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: زکات علاوه بر اینکه عملی عبادی است، از نظر جسمی و انسانی نیز آثار و برکات ارزشمندی دارد.

 

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر مردم زکات مال و اموال خود را پرداخت کنند فقیری در کره زمین وجود نخواهد داشت.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه در پرداخت زکات باید نگاه عبادی نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نگاه عبادی به زکات باعث شکل گیری رشد و تعالی معنوی در انسان می شود.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: خداوند متعال برکت هایی را در زکات قرار داده که باعث آسایش و آرامش انسان در دنیا خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت زکات را در زمینه توسعه و بالندگی جامعه موثر خواند و از مردم خواست نهادهای متولی از جمله کمیته امداد و بهزیستی را در زمینه پرداخت زکات همکاری کنند.

کد خبر 1054948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha