زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش های دینی در جامعه است

احسانی گفت: در هر جامعه‌ای ابزارهای مختلفی برای انتقال فرهنگ و ارزش های آن جامعه وجود دارد که یکی از بهترین ابزارها زبان هنر است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  رسالت هنرمندان و پژوهشگران آن است که با استفاده از ظرفیت هنر و ابزارهای فرهنگی و پژوهشی  عموم مردم را هدف قرار داده و مفاهیم قرآن را به جامعه منتقل کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: امروز زبان رسانه و هنر است که می تواند اثر ماندگاری بر اذهان جامعه برجای بگذارد، زیرا هنر با توجه به همراه شدن با خلاقیت، کهنه و قدیمی نمی شود و مباحث از این طریق با زیبایی و دلنشینی بیشتر طرح می شود.

 

وی اظهار کرد: هنر رسا است و در انتقال مفهوم دارای سرعت است و برای درک یک متن از سوی مردم دنیا باید به زبان های مختلف ترجمه شود اما یک تابلو نقاشی در تمام دنیا زبان یکسانی دارد.

 

وی خصوصیت دیگر هنر را ماندگاری اثر آن دانست و گفت: اگر بتوانیم هنرمندان را به خلق هنر مسجدی تشویق کنیم، هنر در انتقال مفاهیم الهی به ما کمک شایانی می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه انتقال مفاهیم، ارزش‌ها، باورها و دیدگاه‌های فرهنگی در همه زمینه‌ها از زوایای فرهنگ و هنر در همه مدل‌های جامعه‌شناسی انقلاب پذیرفته شده است، گفت: زبان هنر زبان انتقال مفاهیم برخلاف خطابه غیر مستقیم است.

 

احسانی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارزش‌های ولایت نیازمند سرمایه‌گذاری خاص در رشته‌های مختلف هنری است، تصریح کرد: این ارزش‌ها خود به نوعی فرهنگ هستند که باید در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری سرمایه‌گذاری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مخاطب حوزه فرهنگ، هنر و رسانه افراد خاص بوده و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نسبت به مردم عادی توانایی خاص دارند، گفت: این خاص بودن باعث می‌شود نوع نگاه آنها متفاوت باشد.

 

 

کد خبر 1054963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha