تعهد ابلاغی  کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  زکات است

مبشری با اشاره به اینکه تعهد ابلاغی امسال با توجه به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: زکات فطریه امسال نیز بر اساس جمعیت استان در نظر گرفته می شود و پیش بینی ما جمع آوری هفت میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (19 اردیبهشت) در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سال گذشته حدود 17 میلیارد تومان زکات در زمینه های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد این مبلغ در زمینه های معیشتی مردم هزینه شد، گفت: 30 درصد این مبلغ نیز در زمینه مسائل عمرانی و عام المنفعه هزینه شد.

 

وی با اشاره به اینکه تعهد ابلاغی امسال با توجه به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد 18 میلیارد و 500 میلیون تومان است، ادامه داد: زکات فطریه امسال نیز بر اساس جمعیت استان در نظر گرفته می شود و پیش بینی ما جمع آوری هفت میلیارد تومان است.

 

مبشری یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال قبل بیشترین رشد زکات (حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان) را داشتیم که هم اکنون رتبه دوم کشوری را داریم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم در مناطق محروم با توجه به تقید به احکام دینی و اسلامی بیشتر به پرداخت زکات اهمیت می دهند.

 

وی انسجام در زمینه جمع آوری زکات و صدور مجوز در این زمینه را مهم دانست و گفت: سه کارگروه با مسئولیت صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام (ره) در زمینه زکات فعالیت می کنند.

 

مبشری خواستار همکاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه جمع آوری زکات شد.

کد خبر 1054982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha