انجام بیش از ۲۷۰ حادثه امدادی در سال گذشته در استان ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از انجام بیش از ۲۷۰ حادثه امدادی در سال گذشته در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی اصغر علی اکبری» روز یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی ایلام، به فرا گرفتن موضوع مهم آموزش هاي تخصصي امداد و نجات به منظور افزايش توانايي کارکنان نیروی انتظامی تاکيد کرد و گفت: در مواقع رخ داد حوادث کارکنان پلیس جزء اولین کسانی هستند که در صحنه حضور می یابند و با انجام کمک های اولیه می توانند اثرات سوء تصادفات و ضربات ناشی از دیگر حوادث را تا حد زیادی کاهش دهند.


وی افزود: کسب تجربه و آمادگي در امداد رساني در زندگی بسیار مهم است چرا که انسان ها هر لحظه ممکن است با وجود تصادفات، بلاياي طبيعي و گاهاً بیماری ها و اتقاقات نادر نیازمند امداد و کمک رسانی باشد.

 

علی اکبری با اشاره به انجام بیش از 270 حادثه امدادی در سال گذشته در سطح جاده ها و مناطق کوهستانی توسط کارکنان جمعیت هلال احمر استان، گفت: ما با استفاده از تمام ظرفيت، آماده ارائه خدمات امداد و نجات در راستای کاهش حوادث در سطح استان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۵۳ نفر آموزش و ۵۵ خانه هلال در روستاها راه اندازی شده است، تصریح کرد: در هلال احمر ۱۳ هزار و ۶۱۱ عضو جوانان، داوطلبان و نجات گران مشغول فعالیت هستند.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام یادآور شد: توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و جمع آوری کمک‌های خیرین، فعالیت‌های حوزه درمان و توانبخشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از دیگر فعالیت‌های هلال احمر برای جامعه هدف بوده است.

 

گفتنی است در پایان این دیدار ضمن برگزاری نمایشگاه در محل ساختمان هلال احمر، به منظور توسعه و افزایش تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های موجود تفاهم نامه همکاری فی مابین منعقد شد.

کد خبر 1054991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha