جزئیات متلاشی شدن«موریانه جنگل» بزرگترین باند قاچاقچیان چوب شمال کشور

پهلوان نسب گفت: «موریانه جنگل» بزرگترین باند قاچاقچیان چوب شمال کشور در کردکوی متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«عباس پهلوان نسب» ظهر امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین باند قاچاق چوب و سازمانه تحت عنوان موریانه جنگل کشف و متلاشی شد و ابعاد مختلف اقدامات این باند با همکاری دادگستری در دست بررسی است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: این باند به صورت کاملا سازمان یافته فعالیت داشت و گروه هایی نسبت به جابه جایی چوب از جنگل به نقاط مختلف و اقدام خروج چوب از استان های مختلف می کردند که شناسایی شدند.

 

پهلوان نسب بیان کرد: براساس اخبار رسیده در غرب استان مبنی بر تشکیل شبکه و باند سازمان یافته قاچاق چوب در غرب استان پس از مدت سه ما تمامی اعضای این باند که نسبت به قاچاق چوب اقدام می کردند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نیروی انتظامی با هماهنگی دادستان شهرستان کردکوی و نیروی انتظامی تمامی عوامل این باند دستگیر شدند.

 

وی بابیان اینکه از این باند بیش از 15 تن چوب های قاچاق به صورت الوارکشی کشف شد، افزود: همچنین در این عملیات سه دستگاه خودرو که برای حمل چوب و الوار استفاده می شد توقیف شد، این باند یکی از بزرگترین باندهای قاچاق چوب در شمال استان به شمار می رود که نسبت به قطع درختان و الوارکشی برخی از درختان در نقاط مرتفع اقدام می کردند.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه تاکنون 10 نفر از متهمان را دستگیر کردیم، متذکر شد: کسانی تحت عنوان نیروهای شرکتی اداره منابع طبیعی با این باند همکاری داشتند و این مهم زمینه و بستر آن شد که از این فرصت ها استفاده کنند و در طول چند سال گذشته نسبت به قاچاق چوب اقدام کنند.

 

پهلوان نسب با بیان اینکه بیشتر الوارهای کشف شده از گونه با ارزش «راش» بوده است، افزود: بیشتر این بارها به استان های همدان و تهران ارسال می شد.

 

کد خبر 1055013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha