ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر شامل شهرهای زرد هم می شود

قاسم نژاد گفت:با پیشنهاد کمیته امنیتی و انتظامی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونای گیلان، در تعطیلات عید فطر در شهرهای زرد هم ممنوعیت ورود وجود دارد و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم نژاد» امروز(یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت سفر همزمان با تعطیلات عید فطر در کشور گفت: این طرح از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه(۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه(۲۵ اردیبهشت) در گیلان اجرا می‌شود که علاوه بر شهرهای قرمز و نارنجی، شهرهای زرد استان را نیز شامل می‌شود.

 

 

معاون استاندار و جانشین رییس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به استقرار پلیس در ورودی‌های استان و گذرهای فرعی اظهارداشت: رانندگان متخلف با جریمه پلیس مواجه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه همه شهرهای گیلان به جز سه شهرستان املش، شفت و تالش که زرد هستند، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند تصریح کرد: با پیشنهاد کمیته امنیتی و انتظامی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در این ایام در شهرهای زرد هم ممنوعیت ورود وجود دارد و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

قاسم‌نژاد در ادامه برگزاری امتحانات پایه های نهم  و دوازدهم به صورت حضوری را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: برای برگزاری امتحانات ۳۰ درصد از محتواهای آموزشی حذف می‌شود و امتحانات به صورت حضوری در مدارس خودشان و برای پایه دوازدهم به طریق حوزه است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزانی هم که احتمالا به کرونا مبتلا هستند، با اعلام کد ملی به دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی انجام شده از طریق فرمانداری ها و هماهنگی با شبکه های بهداشت - درمان و آموزش و پرورش، در مکان دیگری به صورت حضوری امتحان می‌دهند تاکید کرد:  متاسفانه در برخی مشاغل از جمله قهوه‌خانه‌ها، خوار و بار فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها دستورالعمل‌ها به‌طور کامل رعایت نمی‌شود که باید نظارت بر این امر بیشتر شود.

 

کد خبر 1055018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha