نماز عید سعید فطر در فضای باز مساجد تهران اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام ذاکر از اقامه نماز عید سعید فطر در فضای باز مساجد استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان تهران در شرایط قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارد، این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«حجت‌الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اقامه نماز‌ عید سعید فطر در فضای باز مساجد تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر‌های قرمز و نارنجی در فضای باز و در شهر‌های زرد و آبی بر اساس طرح مدیریت هوشمند در مصلی‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی واجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: با توجه به اینکه استان تهران در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار دارد، به همین جهت نماز عید سعید فطر در فضای باز برگزار می شود و مردم مؤمن برای شرکت در نماز عید سعید فطر لازم است که ماسک و وسایل شخصی مورد نیاز مانند سجاده، مهر و تسبیح را همراه خود داشته باشند و برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با خادمان همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه مساجد استان تهران امسال نماز عید سعید فطر را با هماهنگی راهنمایی و رانندگی در فضای باز مساجد و در محوطه بازهم‌جوار، حاشیه خیابان‌ها، حیاط  مدارس اطراف و بقاع متبرکه برگزار خواهند کرد، گفت: نماز عید در مساجد استان تهران ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه، مساجد برای جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع بین نیازمندان آمادگی دارند.

کد خبر 1055103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha