وضعیت قرمز کرونایی در استان در حال بهبود است

علی مصطفوی گفت: از ۱۷ شهرستان این استان فقط سه شهر در وضعیت قرمز کرونای قرار دارد.

«علی مصطفوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: خوشبختانه در آذربایجان غربی شاهد بهبود وضعیت قرمز کرونایی هستیم .

 

معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: از ۱۷شهرستان این استان فقط سه شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که جای امیدواری است که بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این وضعیت به‌زودی خارج‌شده و شاهد وضعیت‌ سفید در کل استان باشیم.

 

وی با بیان این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اجتناب از دورهمی ها از مهم‌ترین پروتکل‌هایی هستند که در این روزهای کرونای باید بجد پیگیری و رعایت شوند.

 

 این مسئول ادامه داد: ارومیه به‌همراه شهرهای خوی، چایپاره، ماکو، پلدشت و چالدران در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان و تکاب در جنوب استان هم‌اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

 مصطفوی افزود: سردشت و شوط با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوشبختانه در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

 

 معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: رعایت محدودیت‌ها در ایام عید سعید فطر دوری از دورهمی ها و اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهایی زرد و نارنجی و قرمز می‌تواند ازجمله مهم‌ترین اقداماتی باشد که مانع از شیوع و خیز دوباره ویروس کرونا در جامعه شود.

 

 این مسئول خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز باید در اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا متناسب با وضعیت شهرها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 1055215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha