۳۰ درصد از هنرمندان، موفق به دریافت تسهیلات کرونایی نشدند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: ۳۰ درصد از هنرمندان به دلیل سود بالای بانکی، عدم توان پرداخت ماهانه اقساط و مشکل ضمانت، موفق به دریافت تسهیلات کرونایی نشدند.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در راستای حمایت از هنرمندان این شهرستان برای تسهیلات ویژه کرونا، 100 متقاضی ثبت نام کردند که 30 نفر آنان به دلیل سود بالای بانکی، عدم توان پرداخت ماهانه اقساط  و مشکل ضمانت موفق به دریافت این تسهیلات نشدند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: به هر نفر از اصحاب فرهنگ و هنر مبلغ 60 تا 160 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 12 درصد و بازدپرداخت 24 ماهه پردخت شده است که پرداخت آن به عکاسان، خبرنگاران، نوازنده ها، هنرمندان نمایشی، موسیقی، ادبیات و غیره بوده و به همه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در قالب پیامی مبنی بر ثبت نام در سامانه کارا و دریافت تسهیلات تاکید شده است.

 

عباسپور با بیان اینکه کرونا 20 میلیارد ریال به مراکز فرهنگی این شهرستان خسارت وارد کرده است، افزود: با شیوع کرونا، تئاتر، سینما، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی هنری، آموزشگاه های آزاد، کانون های آگهی و تبلیغات و همچنین تعدادی از مراکز انتشارات تعطیل شدند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: همچنین تمامی هنرمندانی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ماه بیمه آنان را سال گذشته پرداخت و امسال هم سه ماه را را پرداخت می کند.

 

عباسپور افزود: یکی از حوزه هایی که در ایام کرونا بیشترین آسیب را متحمل شد، حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای بود چراکه اغلب برنامه های مرتبط با این بخش تعطیل شد به عنوان مثال قبل از شیوع کرونا سالانه 10 تئاتر در این شهرستان به مجموع کل یک میلیارد ریال تولید و به نمایش گذاشته می شد که اینک از زمان شیوع کرونا فعالان این عرصه غیر فعال شده اند.

 

 

کد خبر 1055243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha