فصل تازه از خدمت به محرومان مناطق آسیب پذیر زنجان آغاز شد

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی از آغاز فصل تازه ای از خدمت و جهاد بچه های مسجد داودقلی زنجان به محرومان مناطق آسیب پذیر زنجان خبر داد.

مسئول قرارگاه جامع خانواده مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ما محرومان را از خانواده و جنس واقعی خودمان می دانیم و سعی میکنیم تا با سازماندهی جوانان علاقه مند و جهادگر برای آنان خدمت کنیم؛ برنامه ساخت و تعمیر منازل محرومان در دستور کار مجموعه ما قرار دارد.

 

حجت الاسلام ولایتی افزود: جهاد و خدمت برای رفع محرومیت روستاها و حرکت به طرف استقلال و خودکفایی کشور و ایجاد زمینه لازم جهت رشد والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و دادن خودباوری به روستائیانِ محروم از ساده‌ترین امکانات رفاهی و در آخر، بسیج قشرهای مختلف مردم جهت سازندگی روستاهای دورافتاده و محروم شالوده‌ گروه های جهادی بر پایه‌ محرومیت‌زدایی می باشد.

 

ولایتی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار ۳۱ شهریور سال ۹۴ با جوانان جهادگر، اردوهای جهادی را هم‌طراز با جهاد سازندگی اوائل انقلاب دانسته و تآکید کردند: «یک روز نیازِ حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعی در مرزهای کشور، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمان است، یک روز نیازِ به خدمتگزاری است و شما تلاشگران اردوهای جهادی سفیران کار و تلاش خواهید شد.

مسئول قرارگاه جامع خانواده زنجان گفت: ارائه خدمات فرهنگی و خدمت رسانی به محرومان را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: ریشه کنی فقر و محرومیت‌زدایی در تمامی زمینه‌ها به ویژه اعتقادی، فرهنگی و عمرانی یکی از مواردی است که اسلام به آن توجه ویژه دارد؛ ازاین رو مجموعه با اعزام جوانان  متعهد و متخصص در نظر دارد که هیچ بخشی از کشور به ویژه مناطق محروم دچار محرومیت فرهنگی نباشند؛ ازاین رو از راهکار اردوهای جهادی مردمی برای ترویج فرهنگ درست و آبادانی این مناطق استقبال می کنیم.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی از اقدامات برنامه ریزی شده برای ساخت منازل نیازمندان مناطق محروم توسط جوانان پای کار و خیرین دلسوز جامعه خبر داد.

وی افزود: شاید  تعبیر زیبا این است که بگوییم اردوهای جهادی یک جاده دو طرفه خدمت به مردم و جوانان جهادگر است، این اردوها از یک سو محرومیت‌ها را شناسایی کرده و به مردم محروم  در جهت حل مشکلاتشان کمک  می‌کند و از سوی دیگر به جهادگران کمک می‌کند تا در فضایی معنوی جهادگونه برای رضای خدا قدم بردارد و باید گفت حضور جوانان در اردوهای جهادی لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است؛ چراکه ایشان طی بیاناتی خطاب به جوانان فرمودند اوقات فراغت خود را در خدمت به مردم غنی‌سازی کنید.

کد خبر 1055282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha