دوره آموزشی قالیبافی ویژه فعالان کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: دوره آموزشی قالیبافی ویژه فعالان کانون های مساجد با هدف افزایش توانمندی اشتغال خانگی برگزار می شود.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: جلسه هماهنگی با رئیس اتحادیه قالیبافان استان با هدف برگزاری دوره های آموزشی ویژه فعالان کانون های مساجد برگزار و نتایج مناسبی برای همکاری در این جلسه ایجاد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بزودی دوره آموزشی قالیبافی ویژه فعالان کانون های مساجد با هدف افزایش توانمندی اشتغال خانگی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه به داوطلبان کارت قالیبافی برای استمرار فعالیت در این حوزه اهدا خواهد شد و پس از دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات این رشته بهره مند شوند.

 

سقاء با اشاره به اینکه این دوره آموزشی از سوی کانون های روستای مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: تسهیلات بیمه صندوق تامین اجتماعی و معرفی به بانک برای استفاده از تسهیلات وام برای خرید مواد اولیه از جمله مزایایی شرط در این دوره های آموزشی است.

 

وی خاطر نشان کرد: قالیبافی از دیرباز یک رشته خوب برای اشتغال آفرینی است که امیدواریم بتوانیم نوجوانان و جوانان مشتاق آموزش های لازم در این رشته را فراگیرند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا این دوره های آموزشی متطبق با دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تعداد محدودی از افراد برگزار خواهد شد.

 

سقاء اضافه کرد: حمایت برای ایجاد زیرساخت لازم در توانمندی اشتغال خانگی از مهمترین اهداف این طرح است که زمینه خوداشتغال در افراد را نیز فراهم می کند.

کد خبر 1055285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha