حواریون یا اصحاب واقعی پیامبران از شاخص های خوبی در روز قیامت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: حواریون اصحاب خاص پیامبران هستند که به‌عنوان شاخص‌های خوبی آن‌ها را صدا می‌زنند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید مهدی حسینی قمی» شامگاه یکشنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: روز محشر برخی را به‌عنوان شاخص‌های خوبی و برخی را به‌عنوان شاخص‌های بدی صدا می‌زنند، حواریون اصحاب خاص پیامبران هستند که به‌عنوان شاخص‌های خوبی آن‌ها را صدا می‌زنند.

وی افزود: حواریون پیامبر اسلام(ص) سلمان، مقداد و ابوذر هستند، حواریون امیرمؤمنان امام علی(ع) میثم تمار، اویس قرنی، محمدبن ابوبکر و عمر بن خزاعی؛ حواریون امام حسن(ع) سفیان بن ابی لیلا و حذیفه و حواریون امام حسین(ع) همه شهدای کربلا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی عنوان کرد: محمد بن ابوبکر پدرش غاصب خلافت است اما او خود از حواریون امیرمومنان امام علی(ع) هستند به این علت که مادر ایشان اسماء زنی بسیار مؤمن و باتقوا بود که فرزند خود را تسلیم امام بزرگ کردند، این نشان می‌دهد که وقتی در یک خانواده پدر بد باشد مادر می‌تواند جبران کند یا بالعکس مادر خوب نباشد پدر می‌تواند جبران کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: محمد بن ابوبکر در میدان‌های نبرد همه جا کنار امیرمومنان امام علی (ع) حضور داشت و یاور ایشان بود که در درنهایت به دست معاویه و عمروعاص به شهادت رسید.

وی بیان کرد: عمر بن حمد خزاعی از حواریون امیرمؤمنان امام علی(ع) زمانی‌که در مقابل لشکر معاویه قرار گرفتند به سفارش امیر مؤمنان امام علی(ع) از این‌که آنان را دشنام بدهند پرهیز کردند و فرمودند ما تسلیم محض فرمایش امام خود هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: امروز انتخابات نزدیک است مراقب باشید به یکدیگر توهین و جسارت نکنید بلکه براساس فرمایش امام تنها اشکالات و بدی‌های رقیب را بگویید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نور تسلیم محض شدن در مقابل امام و ظلمت نظر دادن شخصی در مقابل امام است، اظهار کرد: وقتی انسان تسلیم محض امام نباشد در نهایت ممکن است با او وارد جنگ شود، ابن‌ملجم مرادی از کسانی بود که روزی امام را مدح و ثنا می‌کرد اما تسلیم محض نبود که درنهایت جزو خوارج و در آخر قاتل امام شد.

وی با بیان اینکه بین کسانی که تسلیم محض هستند با کسانی که مقابل امام تسلیم محض نیستند تفاوت وجود دارد، ابزار کرد: اعتقادات ما باید براساس عقل، درک و شناخت باشد اما وقتی امام را پذیرفتیم نباید مقابل ایشان اجتهاد کنیم، کسانی که بخواهند مقابل امام معصوم اجتهاد کنند تفکر آنان همچون خوارج دارای جمود فکری و خشونت عملی است که در نهایت همچون ابن‌ملجم مرادی دست به قتل امام می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان خاطرنشان کرد: عاقبت‌بخیر شدن بسیار اهمیت دارد که علمای بزرگ همواره بر آن تاکید کردند و فرمودند از خدا بخواهید که عاقبت به خیر شوید یکی از مصادیق مهم عاقبت به خیر شدن تسلیم محض مقابل امام بودن است.

کد خبر 1055308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha