توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در رونق تولید دارد

توسعه مشاغل خانگی گامی مهم در راستای تحقق روق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، رونق تولید شاه کلید بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد جامعه است، هر سال مقام معظم رهبری با  تاکید بر تولید در شعار سال، مسیر بهبود وضعیت عمومی جامعه را ترسیم می کند.

 

برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ باید علاوه بر پشتیبانی از تولید و اشتغال نسبت به رفع موانع در این عرصه با همکاری تمامی دستگاه‌ها اقدام شود.

 

با توجه به نقش مشاغل خانگی در رونق تولید و ایجاد ایجاد اشتغال پایدار باید مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ بیش از گذشته باید مشاغل خُرد خانگی در جامعه تقویت شود.

 

آمار روز افزون بیکاران نشان می دهد که  ایجاد اشتغال و رونق مشاغل و تولید ناز جدی جامعه امروز است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

تولید و اشتغال مولد و توجه به مشاغل خرد و خانگی در حل معضل بیکاری و رونق تولید موثر است، توجه جدی به نیازهای اصلی جامعه برای اشتغال و مشاغل خرد، الگوی مناسبی برای رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

 

بدون شک توسعه وحمایت بیش از پیش مسئولان از مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک باعث کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید در جامعه می شود و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

 

کارگاه کوچک روستایی  بستر اشتغال سه خانواده را فراهم کرد

 

«سمیه ترکاشوند» یکی از اهالی روستای جعفرآباد ازتوابع  شهرستان بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: حمایت های مسئولان نقش مهمی در رونق کارگاه های کوچک اقتصادی دارد.

 

وی افزود:درسال 97  با پیگیری و اقدامات  بسیج سازندگی شهرستان  و مشارکت مردم  صندوق قرض الحسنه در روستای ما تشکیل شد.

 

این بانوی کارآفرین افزود: در این مدت اعضای صندوق با پس انداز های ماهیانه ی خود توانستند چندین فقره وام کمک معیشتی و کمک اشتغالی به اعضای صندوق پرداخت کنند.

 

وی افزود: خانواده من هم پس از دریافت وام از صندوق قرض الحسنه بسیج با توجه به وجود نیروی کار به ایجاد اشتغال فکر کرد.

 

ترکاشوند ادامه داد: با همفکری با اعضای خانواده به فکر راه اندازی مارکاه پروش قارچ افتادیم و اقدامات اولیه برای این کار پس از دریافت وام انجام شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مکان مناسب برای این هدف، در کوتاه مدت توانستیم  کارگاه کوچک پرورش قارچ را راه اندازی کنیم.

 

ترکاشوند افزود: این کارگاه در صورت حمایت مسئولان و ارتقاء می تواند سهم خوبی در حوزه اشتغال و تولید داشته باشد.

 

وی بیان کرد: هم اکنون سه نفر از اعضای صندوق در این گارگاه مشغول به کارشده اند و به حمد الله معیشت این خانواده ها تامین می شود.

 

ترکاشوند ابراز کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق روستا، انتظار می رود با حمایت بسیج سازندگی بستر ارتقای این کار گاه تولیدی فراهم شود.

 

وی افزود: اگر کمک مالی به صندوق واریز بشود می توانیم  مشاغل خانگی را برای زنان روستا گسترش دهیم و بانوان روستا در رونق اشتغال و تولید در جامعه نقش بیشتری داشته باشند.

 

این بانوی کارآفرین حمایت های بسیج سازندگی را امید بخش دانست و افزود: در پایان از کمک ها و راهنمایی های بسیج سازندگی  شهرستان تشکر می کنیم.

 

امروزه کسب‌وکارهای خانگی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته است و رشد فزاینده آنها نقش مهمی در تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی داشته است.

 

کد خبر 1055344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha