مردمی و انقلابی بودن دو شاخصه اصلی روحانیون شهید اهل سنت کردستان است

ماموستا اقبال بهمنی گفت: مردمی و انقلابی بودن دو شاخصه اصلی روحانیون شهید اهل سنت در استان کردستان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا اقبال بهمنی مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در مراسم یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان اظهار کرد: دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی و آگاه به زمانه و مسائل فقهی سه شاخصه اصلی علمای شهید روحانی استان کردستان به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه مردمی و انقلابی بودن دو شاخصه دیگر روحانیون شهید اهل سنت است، افزود: شهدای روحانی ما در طول تاریخ شکنجه‌های زیادی از سوی معاندین نظام متحمل شدند اما همچنان برای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی سخت کوشیدند.

 

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان چهار نفر از روحانیون در شهرستان سنندج به درجه رفیع شهادت رسیدند که دونفر از این بزرگواران قبل از انقلاب به دست عناصر گروهک‌های ضد انقلاب و دو نفر نیز بعد از پیروزی انقلاب به دست گروه‌های تکفیری شهید شدند.

 

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: قبل از انقلاب ماموستا شهید جلالی‌زاده با ارسال نامه‌ای حامل هزاران امضای بزرگان و علمای این منطقه برای امام ارسال کرد تا با ایشان بیعت کند و این نشانه انقلابی بودن این روحانی عالم برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 

بهمنی بیان کرد: استقرار نظام و استمرار انقلاب هدف روحانیون ما قبل و بعد از انقلاب بوده که شهدای روحانی رمضان در این راستا شهید شدند.

 

وی اضافه کرد: جریانی که ماموستا شهید برهان عالی و شهید شیخ‌الاسلام را به شهادت رساند خطرناکتر از جریان نخستی است که روحانیون قبل از انقلاب را به شهادت رسانده است چرا که جریان دوم به نام دین رقم خورده است.

 

وی در پایان اعلام کرد: ماموستاها و علمای دینی همواره در مقاطع مهم و سرنوشت ساز نقش بسزایی در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه داشته‌اند.

 

 

 

کد خبر 1055370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha