ثبت بیمارستان زیرزمینی «یا زهرا» دزفول در حوزه حفظ، نشر و آثار دفاع مقدس

چناری از تشکیل اولین پرونده پیشنهاد ثبت بیمارستان زیرزمینی «یازهرا» دزفول در حوزه حفظ، نشر و آثار  دفاع مقدس با همکاری انجمن‌های دزفول و در آستانه روز چهارم خرداد خبر داد.

«مهدی چناری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: در آستانه نزدیکی به چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، اولین پرونده پیشنهاد ثبت بیمارستان زیرزمینی «یا زهرا» در حوزه حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس توسط اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دزفول و با همکاری انجمن تخصصی فرهنگ دزفولی (آوان) و کارگروه حافظان میراث آوان انجام گرفت.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: بیمارستان زیرزمینی «یا زهرا» با ظرفیت ویژه علاوه بر آنکه رشادت های هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد، می تواند ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دفاع مقدس باشد.

 

وی اضافه کرد: پرونده ثبت این بیمارستان زیر زمینی دوران دفاع مقدس جهت ثبت در حوزه حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس توسط کارگروهی تخصصی با آزمون کارشناسانی در رشته های مرمت معماری و نقشه کشی انجام گرفت و و نامه نگاری های لازم و اداری جهت ثبت رسمی آن صورت پذیرفت.

 

چناری بیان کرد: این بیمارستان به منظور تامین سلامت کادر درمانی و بیماران و مجروحان حملات هوایی و موشکی دزفول و همچنین مجروحان خطوط مقدم جبهه شمالی خوزستان در سال ۶۵ توسط قرارگاه مهندسی خاتم الانبیاء (ص) قطعات پیش ساخته بتنی و مقاوم در برابر حملات موشکی و هوایی توسط قرارگاه مهندسی خاتم الانبیاء با مساحتی حدود پنج هزار مترمربع و در عمق ۱۰ متری زمین ساخته شده است.

 

وی تصریح کرد: اين بيمارستان در ضلع جنوبی بیمارستان یازهرا (س) دارای بخش هاي جراحي، اتاق عمل، راديولوژي، ارتوپدی، آزمايشگاه، داروخانه و زنان و زايمان و اسكان همراهان بيمار و مجروحان است‌.

 

چناری یاد آور شد: بیمارستان زیرزمینی «یا زهرا» دزفول که در دوران دفاع مقدس به عنوان محلی برای پشتیبانی از جبهه‌ها و همچنین کمک به مجروحان بمباران و موشکباران بود نقش بسزایی برای کادرهای درمانی داشت و می‌تواند تبدیل به یک موزه دفاع مقدس جهت شناخت بهتر آن دوران باشد.

 

کد خبر 1055401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha