پویش همسفره در ماه رمضان خدمتی دیگر  از  قرارگاه جهادی غدیر ملایر

حجت الاسلام فارسی گفت: پویش های مهربانی با هدف خدمت رسانی به نیازمندان از مهمترین برنامه های قررگاه های جهادی غدیر ملایر است که امسال پویش همسفره در ماه رمضان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، بعد از ورود ویروس کرونا به کشور ما و درگیری مردم ، نهادها و همه اقشار کشور با این ویروس منحوس  گروه‌های مختلف جهادی در کنار یکدیگر جمع شدند تا بتوانند با اتحاد و همدلی بیشتر در این شرایط مشکلات را مدیریت کرده و در کنار نهادهای دولتی گره گشای مشکلات مردم باشند

در این میان در شهرستان ملایر نیز گروه های مختلف جهادی شکل گرفتند که یکی از این گروه ها  قرارگاه جهادی غدیرملایر  است که  به همت جمعی از جوانان علاقمند از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را در این شهرستان  شروع کرد،.

 این قرارگاه به صورت غیر رسمی از اسفند ماه سال 98فعالیت خود را آغاز   کرد و به صورت رسمی با حضور مسئولان شهرستان از تابستان سال گذشته فعالیت رسمی خود را در خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ جهاد داشته است.

«حجت الاسلام احمد فارسی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان،  در ملایر گفت:قرارگاه جهادی غدیر از اسفند ماه سال 98 با حضور تعدادی از بچه های گروه های جهادی شکل گرفت که در ابتدا  با توزیع ماسک، بسته های بهداشتی، الکل و... فعالیت ما در آن شرایط بحرانی شروع شد.

 مسئول قرارگاه جهادی غدیر ملایر  با بیان اینکه در همان ابتدا 3 هزار عدد ماسک در بین جامعه هدف و مردم در شهرستان توزیع شد افزود: در عید غدیر سال گذشته این قرارگاه به صورت رسمی با هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان  فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون به خوبی این فعالیت ها را ادامه دارده است.

 

 توزیع 4 هزار بسته معیشتی

مسئول قرارگاه جهادی غدیر ملایر از توزیع 4 هزار بسته معیشتی از ابتدای شروع فعالیت این قرارگاه  تا کنون در بین نیازمندان شهرستان خبر داد و گفت:  این بسته ها با همت و همکاری خیران و نیکوکاران، کمک های مردمی، ستاد فرمان امام  و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه تهیه و توزیع شده است .

 وی گفت: در واقع این بسته ها  با اولویت و بین خانواده های نیازمندی که زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند و بیشتر دربین خانواده‌های نیازمند  مناطق روستایی توزیع شده  و هزینه هر بسته معیشتی از  300 هزارتومان و بالاتر بده است.

وی با بیان اینکه این کمکها از طریق راه اندازی پویش های مختلف جمع آوری شده گفت:  در این راستا «پویش یلدا »با توزیع313 بسته معیشتی،  «پویش لباس و رخت نو» با توزیع 60 دست لباس در بین نیازمندن ،«پویش جمع آوری وسایل گرمایشی» با جمع آوری 20 بخاری برای نیازمندان و.. بوده که توانستیم نیازهای خانواده های نیازمند را تا حدودی با راه اندازی این پویش ها تامین کنیم.

حجت الاسلام فارسی« پویش گوشت و مرغ» با 150 بسته در ولادت پیامبر اکرم(ص)، توزیع نان صلواتی در تعدادی از نانوایی های مناطق حاشیه شهر، و.... را نیز از دیگر برنامه های انجام شده این قرارگاه در زمان فعالیت خود دانست.

وی همچنین توزیع 5 هزار پرس غذا  در بین نیازمندان  را از دیگر فعالیت های این قرارگاه از ابتدای فعالیت دانست و گفت: از این تعدادحدود  2 هزار پرس غذا در ماه رمضان امسال توزیع شد.

 تیم رسانه ای قوی

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این قرارگاه در حوزه  رسانه ی نیز گفت: تیم رسانه ای این قرارگاه یکی از تیم های قوی در حوزره ساخت برنامه و. رسانه بوده که تعدادی از برنامه های آن  در شبکه های کشوری پخش شده است.

مسئول قرارگاه جهادی غدیر ملایر با بیان اینکه  این تیم یکی از قویترین تیم ها در سطح استان همدان است گفت: آغاز  ساخت مستند دولت آباد درباره ملایر، ، پویش سخن دوست ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در سطح شهر ملایر، همکاری در اجرای برنامه های مناسبتی و شب های قدر در شهرستان و... از جمله فعالیت های تیم رسانه های این قرارگاه است.

پویش همسفره در ماه رمضان

وی با اشاره به اینکه  پویش بزرگ «همسفره» با تهیه یک هزار و 11۰ بسته کامل شام و افطار  امسال در شب شهادت امیرالمومنین اجرا و این بسته‌ها میان خانواده‌های ‌نیازمند توزیع شد تصریح کرد: در این پویش‌ بالغ بر پنجاه و پنج میلیون تومان (به ازای هر بسته ۵۰ هزار تومان شامل در  هر بسته-یک پرس چلو کباب -شله زرد -نوشیدنی -خرما -بامیه -پنیر -شیرپاکتی -سبزی -میوه) هزینه شد که  که  از محل‌ کمک های واریزی مردمی به حساب قرارگاه غدیر و نیز مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تامین و اجرا شد.

‌‌‌‌‌‌‌وی در ادامه با اشاره به برنامه های این قرارگاه در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان امسال تعداد 2 هزار پرس  غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است

وی افزود : همچنین  در ماه رمضان تعداد 200 عدد شیلد نیز با توجه به نیاز کادر درمان شهرستان از سوی قرارگاه تهیه و در اختیار کادر درمان شهرستان قرار گرفت.

تهیه یکصد پک  لوازم التحریر  برای دانش آموزان نیازمند

وی تهیه یکصد پک لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند را از دیگر برنامه های این قرارگاه برشمرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در همکاری با گروه های جهادی راه اندازی کاروان های خدمت بوده که در ابن راستا هر ماه   گروهای جهادی با حضور در یک روستا خدمات جهادی خود را در حوزه های مختلف در روستاهای محروم دارند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر 30 نفر نیروی فعال در ابن قرارگاه مشغول فعالیت هستند گفت: همچنین ائمه جماعات  در پایگاه های سلامت اجتماعی مساجد  حاشیه شهر نیز با ما  در راستای خدمات رسانی به  مردم این مناطق  با ما همکاری دارند.

وی  با بیان اینکه تهیه لباس برای کودکان ایتام و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نیز در برنامه های روزهای آینده ما است گفت:  به دنبال این هستیم که فعالیتهای خود را همچنان به صورت جهادی ادامه دهیم و حالت قرارگاهی خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام فارسی  با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد این است که گروه ها، مراکز نیکوکاری و پویش هایی که شکل می گیرد باید  هماهنگ باشد و از حالت جزیره ای خارج شود گفت: اگر همه فعالیتها به صورت متمرکز  باشد و برنامه ها با برنامه  ریزی بهتری پیش برود در شناسایی و کمک به  خانواده های نیازمند بهتر عمل می کنیم.

کد خبر 1055427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha