قربانیان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۳۰ نفر رسید

یزدان پناه از افزايش شمار قربانیان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۳۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز يزدان‌پناه» اظهار کرد: هم اکنون 380 بیمار در بيمارستان هاي استان بستري مي باشند كه 196 نفر مبتلای قطعی و 27 نفر از اين بیماران در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 42 هزار و 982 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از 427 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج كه شامل تست هاي PCR حدود 35 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و از 284 نمونه رپید تست 19 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و لنده بودند.

 

يزدان‌پناه خاطر نشان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند. همچنين در دورهمي ها و تجمعات شركت نكنند، از مسافرت به استانهاي مجاور نيز پرهيز نمايند و از تردد در مكان هاي شلوغ و پرخطر خودداري نمايند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به روند نزولي بيماري در استان مردم نبايد دچار عادي انگاري شوند و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي را ننمايند زيرا در اين شرايط، احتمال روند صعودي در استان وجود دارد كه نتيجه آن مرگ و مير عده اي از هم استاني ها خواهد بود.
 

کد خبر 1055428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha