دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان در صومعه سرا افتتاح شد

کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهرستان صومعه‌سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان صبح امروز(سه شنبه، 21اردیبهشت) با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان افتتاح ‌شد.

 

«پریسا کرمی» در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای کتاب و کتابخانه و شادابی و نشاط در خانه و خانواده و اینکه کتاب را در سبد خانوار قرار دهیم، نهاد کتابخانه‌های عمومی هدف و برنامه‌هایش را بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده است.

 

مدیر کل کتابخانه‌های گیلان افزود: این کتابخانه عمومی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز است که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه تمامی منابع و مطالبی که در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد مرتبط با مباحث تربیتی و آموزشی و ارتقای سطح دانش مخاطبان است گفت: یکی از مزیت‌های این کتابخانه همجوار بودن با مدرسه و  در بافت جمعیتی محل است که صبح‌ها به دانش‌آموزان و بعدازظهرها هم به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.

 

کرمی با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌ها مجهز به بخش کودک و نوجوان است تصریح کرد: در این کتابخانه‌ها سعی می‌شود مطالبی که کمک می‌کند فرزندانی متفکر و آینده‌ساز را برای میهن عزیز تربیت کنیم ارائه خدمت داشته باشیم.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: این کتابخانه با 100 عنوان کتاب شروع به کار کرده و بیش از یک هزار عنوان کتاب از طرف نهاد کتابخانه‌ها برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت 120متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

 

کرمی با بیان اینکه بیش از 50 میلیون تومان برای آماده‌سازی فضای کتابخانه در نظر گرفته‌ایم خاطرنشان کرد: هر شهرستان که این فضا را برای مخاطبان فراهم کند ما آمادگی راه‌اندازی اینگونه کتابخانه‌ها را در آنجا داریم.

 

کد خبر 1055579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha