گناه اصلی ترین عامل بروز گرفتاری های روحی انسان است

حجت الاسلام دست داده گفت: از اصلی‌ترین عوامل بروز مشکلات، گرفتاری‌ها و ناراحتی‌های روحی و معنوی انسان، گناه و خروج از دایره‌ عبودیّت و بندگی حق‌تعالی است.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت:  گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز مشکلات، گرفتاری‌ها و ناراحتی‌های روحی و معنوی انسان، گناه و خروج از دایره‌ عبودیّت و بندگی حق‌تعالی است که انسان را به انواع مصایب دچار می‌سازد.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم افزود: نکته‌ قابل توجّه در این بحث این است که خداوند متعال از روی لطف و محبّتی که نسبت به بندگان خود دارد، با آنان بر اساس ظرفیّت و توان آن‌ها برخورد کرده و همیشه درِ رحمت و مغفرت خود را بر بندگان گشوده است.

 

وی ادامه داد: از این رو در مقابل نافرمانی‌ها و گناهان بندگان، از راه‌های گوناگون همانند: ابتلا به انواع بیماری‌ها، مشکلات معیشتی و… نسبت به توجّه دادن و بازگشت انسان اقدام م کند، تا شاید انسان متنبّه شده و به ساحت رُبوبی و جایگاه واقعی خود برگردد.

 

حجت الاسلام دست داده بیان کرد: در این زمینه یکی از راه‌های توجّه دادن انسان نسبت به گناه و تلاش برای جبران آن، دچار شدن به ناراحتی‌ها و دلتنگی‌هایی است که انسان در طول زندگی با آن مواجه شده و در بسیاری مواقع علّت و دلیل آن را نیز نمی‌داند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز مشکلات، گرفتاری‌ها و ناراحتی‌های روحی و معنوی انسان، گناه و خروج از دایره‌ عبودیّت و بندگی حق‌تعالی است که انسان را به انواع مصائب دچار می‌سازد.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که «لحظه‌های غم و اندوه، لحظه‌های پوشاندن گناهان است و فرد مؤمن پیوسته گرفتار غم و اندوه می‌شود تا آن‌که از همه‌ گناهانش پاک شود»، عنوان کرد: امام رضا (ع) نیز فرمود: «هیچ یک از شیعیان علی (ع) نیست که در روز، بدی یا گناهی مرتکب شود؛ مگر این که در شب اندوهی به او می‌رسد که آن بدی و گناه را فرو می‌ریزد .

 

حجت الاسلام دست داده با اشاره به اینکه هم‌چنین در روایات، از گناه به عنوان عامل بروز مشکلات اقتصادی یاد شده است، تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرمودند برخی گناهان هستند که هیچ نماز و روزه‌ای آن‌ها را نمی‌پوشاند. عرض شد: ای رسول خدا پس چه چیز آن‌ها را می‌پوشاند و از بین می‌برد؟ حضرت فرمود: اندوه برای کسب درآمد و گذران زندگی.

 

کد خبر 1055585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha