انکار برزخ انکار ضروریات دین است

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: انکار برزخ انکار ضروریات ضروریات دین است، ما در دنیا با بدن سنگین، در برزخ با بدن سبک و در آخرت نیز با بدن سنگین زندگی خواهیم کرد.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخته و گفت: روح انسان در هر حالتی از دوران کودکی تا پیری ثابت است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ما دو بدن داریم یکی از بدن‌های ما جسم و سنگین اما دیگری روح و سبک است، عنوان کرد: بدن سنگین ممکن است شنا بلد نباشد نمی‌تواند پرواز کند اما بدن سبک که شبیه این بدن ما است بدون این‌که شنا بلد باشد می‌تواند در اقیانوس‌ها شنا کرده و هر زمان اراده کند می‌تواند پرواز کرده و به هرجایی برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه در روایت داریم هنگام خواب روح از بدن شما خارج می‌شود و در قالبی شبیه این قالب قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بنابراین وقتی شما خواب هستید روح از بدن خارج می‌شود خود را شبیه همین بدن مشاهده می‌کنید.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: تا زمانی‌که زنده هستیم هنگامی که روح از بدن خارج می‌شود اعضای جسمی انسان زنده است اما وقتی می‌میریم روح خارج‌شده و بدن هم از کار می‌افتد.

وی با بیان اینکه زندگی ما در دنیا با بدن سنگین، در برزخ با بدن سبک و در قیامت با بدن سنگین است، ابراز کرد: در قیامت همین ذرات جسمی متلاشی شده بدن ما دوباره جمع می‌شود، همچون خشتی که آن را خرد کرده و دوباره آن خشت را جمع کرده و خشت دیگری می‌سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه زندگی ما در برزخ با بدن سبک است، عنوان کرد: بنابراین نباید به برخی حرف‌های بیهوده توجه کنیم که می‌گویند وقتی فلانی مرد ما در قبر او نوار گذاشتیم حرفی یا صدایی نشنیدیم، حساب و کتاب برزخ و شب اول قبر برای بدن سبک است.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در برزخ زندگی با بدن سبک یعنی روح است، گفت: برزخ دری به سوی بهشت یا جهنم است، ائمه معصومین(ع) به ما فرمودند ما در برزخ نمی‌توانیم شما را شفاعت کنیم شفاعت ما تنها برای روز قیامت است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم کلمه «توفی» آمده یعنی خدا به‌ طور کامل جان انسان را می‌گیرد، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که حقیقت انسان روح او است که به‌طور کامل از بدن خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: خداوند از طریق اولیاء خود به ما دستور داده که مرده را تلقین بدهیم این نشان می‌دهد که مرده صدای ما را می‌فهمد، یا دستور داده‌ شده که در گوش نوزاد اذان بگویید، وهابی‌ها می‌گویند مرده وقتی مرد تمام‌شده و دیگر همچون چوب است و چیزی نمی‌شنود اگر چنین است چرا خداوند در قرآن به نوح(ع) و سایر پیامبران سلام داده و در نماز به پیامبر اسلام(ص) سلام می‌دهد و این نشان‌دهنده آن است که روح می‌شنود و می‌فهمد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انکار برزخ انکار ضروریات دین است، اظهار کرد: نعمت‌های الهی را بشماریم و شکرگزار آن‌ها باشیم، اذکار و دعاها را بخوانیم که در آن‌ها به مسئله قیامت و ناچیز بودن ما اشار شده تا از غفلت خارج شویم، ما از قیامت غافل هستیم، قرآن غافلان از قیامت را همچون حیوانات و حتی بدتر از آن‌ها معرفی می‌کند.

کد خبر 1055605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha