اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی مصداق نسل کشی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: این اقدامات به دور از انسانیت و مصداق نسل کشی است.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و منطقه شیخ جراح از دید ما یک پاکسازی قومی است، به این جهت که رژیم صهیونیستی اولا وجود نامشروعی دارد، ثانیا به آن منطقه ای که برای خودش طراحی کرده است، قانع نیست و از آن طرف وارد منطقه ای می شود که فلسطینی ها سال ها در آنجا حاکم و ساکن هستند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی سعی می کند که مناطقی را که تحت حاکمیت و سکونت فلسطینی ها است به صورت زورگویانه ای غصب کند، این در حالی است که این مردم چندین نسل است که در آن منطقه زندگی می کنند و کسی حق اخراج آنها از منطقه محل زندگی شان را ندارد. اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی به دور از انسانیت و مصداق نسل کشی است.

 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سعی می کند دسترسی مردم بیت المقدس و ساکنان اصلی این سرزمین را به مسجدالاقصی محدود کند و در این راستا با خشونت کامل برخورد می کند. این رفتارهای رژیم صهیونیستی مغایر حقوق بین الملل و ارزش های انسانی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی توسط برخی از کشورهای دنیا گفت: مجلس شورای اسلامی نیز این اقدامات را محکوم می کند. در همین راستا نیز قرار است در اتحادیه بین المجالس اسلامی این موضوع مورد گفت و گو قرار گیرد، بیانیه ای صادر شود و احتمالا اجلاس وبیناری نیز در این زمینه برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا صدای مشترک مسلمانان جهان در محکومیت این اقدامات رژیم صهیونیستی بسیار موثر است و کمک می کند که مردم فلسطین احساس تنهایی نکنند و بدانند که دیگران بیرون از سرزمین های اشغالی حامی حقوق آنها هستند.

کد خبر 1055642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha