لزوم توجه ویژه به بعد علمی و عرفانی زندگی آیت الله بهجت(ره)

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بعد علمی آیت الله بهجت(ره) مغفول مانده است گفت: گفتارها و سخنان آیت الله بهجت جمع‌آوری شود زیرا این سخنان ناب و اثرگذار است و می‌تواند الگویی برای جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت) در جلسه ستاد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) با بیان اینکه ایشان از نادره‌های تاریخ معاصر محسوب می‌شود گفت: گرامیداشت و نکوداشت آیت الله بهجت فومنی، این شخصیت بزرگ بسیار ارزشمند و ایام الله است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر بازکاوی زندگی آیت الله بهجت در سه مرحله قبل از عزیمت به عتبات عالیات، حضورشان در آنجا و بازگشت به ایران اظهارداشت: دو مرحله زندگی آیت الله بهجت(ره) به ایران قبل و پس از انقلاب اسلامی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

وی آیت الله بهجت را مایه مباحات تمام مسلمانان و الگویی برای جامعه علمی دانست و افزود: بعد علمی آیت الله بهجت(ره) مغفول مانده است و این بعد از زندگی ایشان نباید در طول زمان از بین برود.

 

امام جمعه رشت برگزاری نکوداشت آیت الله بهجت(ره) را نشان‌دهنده همت والای معاصران در به یادگار گذاشتن میراثی از مفاخر برای آیندگان برشمرد و اذعان داشت: باید گفتارها و سخنان آیت الله بهجت جمع‌آوری شود زیرا این سخنان ناب و اثرگذار است و می‌تواند الگویی برای جامعه باشد.

 

*بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی(ره) به‌صورت مجازی برگزار می شود

حجت الاسلام «محمدولی قربانی» نیز در این جلسه با بیان اینکه آیت الله بهجت(ره) شخصیتی کم نظیر و تکرار نشدنی است  گفت: باید ایشان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

 

رییس ستاد بزرگداشت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) از برگزاری سیزدهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) در ۲۷ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و بیان کرد: مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت منبر مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 1055650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha