همدلی و مواسات مردم زنجان در روزهای کرونایی، مثال زدنی است

به گفته آیت الله خاتمی، مردم زنجان با بهره گیری از ظرفیت انجمن‌ها،پایگاه‌های مقاومت، مساجد و امامان جماعت در پیشگیری از بیماری کرونا و رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در پیامی به همایش بین‌المللی آیین محبت که به همت امور اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: مردم خیر و نیکوکار استان زنجان با جهاد همدلی به کادر درمان در روزهای کرونایی یاری کردند.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به نقش مردم در کنترل کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مردم زنجان با بهره گیری از ظرفیت انجمن‌ها،پایگاه‌های مقاومت، مساجد و امامان جماعت در پیشگیری از بیماری کرونا و رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه خوش درخشیدند.

 

به گفته وی، استان زنجان در بحث خیریه ها، حرف اول را می زند، نوعدوستی مردم این استان موجب شده است تا استان جایگاه مطلوبی در خدمت رسانی به نیازمندان داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت استمرار کمک مومنانه مردم این استان تا پایان کرونا، ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون خیرین، سمن ها و پویش های مردمی بازوان توانمند مدیریت استان بودند.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و تشکل های مردم نهاد در زمینه مهار کرونا و همدلی با نیازمندان گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا، تغییر رفتار اجتماعی است که سمن‌ها و خیرین نقش مهمی را در این موضوع دارند.

 

فتح الله حقیقی با یادآوری موفقیت استان در عرصه های مختلف، تصریح کرد: نقش سمن‌ها در کسب این موفقیت‌ها انکارناپذیر است.

 

وی به فعالیت 8 هزار سمن و همیار سلامت در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط با استفاده از نقشه راه و برنامه‌ریزی از این پتانسیل‌های بی‌ادعا و گمنام بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 1055671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha