هدف از گردهمایی در مراکز دینی فقط ادای امور دینی نیست

ماموستا فایق رستمی گفت: هدف از گردهمایی مسلمانان در مراکز دینی و پایگاه‌های نماز جمعه فقط ادای امور دینی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج در نشست شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: در گردهمایی مسلمانان در مراکز دینی و پایگاه‌های نماز جمعه فقط ادای امور دینی مطرح نیست و باید احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر و درک درد و غم‌های برادران دینی در این گردهمایی‌ها تقویت شود.

 

وی با اشاره به اینکه جمعه به معنای تجمع و گردهمایی است، بیان کرد: هدف دین مبارک اسلام از گردهمایی مردم بعد از یک هفته در روز جمعه به دور هم برای انجام مناسک دینی تقویت احساس مسئولیت بین مسلمانان است.

 

امام‌جمعه سنندج اعلام کرد: دنیا محور رضایتمندی ذات باری تعالی از بندگانش است و دنیا خانه صداقت و راستی برای کسانی است که حقیقت دنیا را درک کرده باشند.

 

وی عنوان کرد: بیشتر معاملات این دنیا برای به دست آوردن شهرت، ثروت، مقام و جایگاه بوده است اما مؤمنان در دنیا اموال خود را با خدای متعال معامله می‌کنند و این همان نماد حقیقی این حدیث قدسی بوده که ثروتمندان در کره خاکی وکیل من هستند.

 

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه ثروتمندان، وکیل از سوی خداوند برای رسیدگی به نیازمندان هستند، گفت: افراد ثروتمند نیز بدانند ثروت آنان وسیله‌ای برای آزمایش خود به شمار می‌آید و آنچه نیاز واقعی خود می‌بینند را از اموال خویش استفاده کرده و مابقی را برای کمک به فقیران جامعه بپردازند.

 

امام‌جمعه سنندج به خدمات نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که به این نهادهای حمایتی برای پرداخت زکات مراجعه می‌کنند، همان وکیل خداوند متعال بر روی کره خاکی هستند.

کد خبر 1055811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha