۱۸ نفر از ماموستایان و امامان جمعه سنندج مبلغ زکات هستند

غلام آرامش گفت: ۱۸ نفر از ماموستایان و امامان جمعه شهرستان سنندج به عنوان مبلغ زکات با کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، غلام آرامش رئیس کمیته امداد شهرستان زکات در نشست شورای زکات شهرستان سنندج اظهار کرد: ۱۸ نفر از ماموستایان و امامان جمعه شهرستان سنندج به عنوان مبلغ زکات با کمیته امداد امام خمینی(ره)  همکاری دارند که این تعداد ماموستا جذل کمیته امداد شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه براساس فقه امام شافعی فرد می‌تواند از ابتدای ماه رمضان تا عید فطر نسبت به پرداخت زکات فطریه اقدام کند، بیان کرد: آغاز رسمی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به زکات فطریه از نیمه دوم ماه مبارک رمضان است.

 

وی خاطر نشان کرد: ماموستاها باید در راستای ترویج و تبلیغ پرداخت فطریه همکاری کنند و مردم را به پرداخت زکات دعوت کنند.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان زکات اضافه کرد: امسال ۲۰ میلیون تومان زکات نقدی در سنندج جمع‌آوری شده است و باید اعضای شورای زکات نسبت به هزینه‌کرد این میزان زکات جمع‌آوری شده اقدام کنند.

 

آرامش اعلام کرد: بنابر ابلاغ کشوری در سالجاری ارگان‌های حمایتی، موسسات و خیریه‌ها می‌توانند نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کنند اما باید نسبت به دریافت مجوز از شورای زکات اقدام کنند.

 

وی در پایان بر لزوم شفاف‌سازی و آگاه‌سازی لازم در هزینه کرد زکات فطریه در استان تاکید کرد.

کد خبر 1055819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha