کارخانه قند قهستان امسال راه اندازی می شود

جرجانی گفت: کارخانه قند قهستان درمیان بعد از ۶ سال تعطیلی در مهرماه امسال مجدد احیا و راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (22 اردیبهشت) در حاشیه بازدید میدانی از بخش های مختلف کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان اظهار کرد: با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران کارخانه قند قهستان، این کارخانه امسال احیاء و به چرخه تولید بر می گردد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ابراز امیداری کرد تا مهرماه امسال و همزمان با زمان برداشت محصول چغندرقند کارخانه قند قهستان وارد چرخه تولید شود و گفت: این مهم با توجه به عزم سرمایه گذاران و اقدامات مثبت صورت گرفته، محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان که بیش از ۶ سال قبل تعطیل شده بود، گفت: هم اکنون سرمایه گذاران این کارخانه در حال انجام تعمیرات و تست ماشین آلات خط تولید و تجهیز بخش های مختلف کارخانه هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد که با بهره‌برداری از این کارخانه ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

جرجانی در ادامه با اشاره به ظرفیت موجود در واحد‌های صنعتی غیرفعال استان گفت: احیاء و راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی غیرفعالِ دارای توجیه اقتصادی است، با توجه به وجود زیرساخت های لازم و همچنین ماشین آلات در راستای تولید و اشتغال در دستور کار مجموعه سازمان است.

 

 

کد خبر 1056000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha