واکسیناسیون ۸۳۰ نفر سالمند ورامینی علیه کرونا

فرماندار شهرستان ورامین گفت: در ورامین، حدود سه هزار واکسن کرونا تزریق و ۸۳۰ نفر از سالمندان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین، در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح محله محور کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 موسوم به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون، از 10 هزار و 250 نفر تست سریع ( rapid ) گرفته شد که از این تعداد،نتیجه تست 957 نفر مثبت شد.


وی افزود: طی این مدت، تیم‌های مراقبتی، وضعیت سلامتی 12هزار و 206 نفر از افرادی که با مبتلایان با کرونا در ارتباط بودند را بررسی و مراقبت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورند.


وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون ، 5 هزار و 297 مورد تست PCR از مردم دریافت شده که از این تعداد، نتیجه تست هزار و 908 نفر مثبت اعلام شد.


کاغذلو افزود: در اجرای طرح بازرسی بخش سلامت، بازرسان 11 هزار و 812 مورد بازرسی از اصناف مختلف انجام دادند که این تعداد بازرسی به صدور 2 هزار و 59 مورد اخطاریه منجر شد و 102 واحد نیز به دلیل تکرار تخلف و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.


وی از 38 مورد گندزدایی مناطق مختلف شهرستان ورامین در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
فرماندار ورامین اظهار داشت: به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، در اردیبهشت‌ماه امسال، 316 بسته معیشتی در مناطق مختلف ورامین توزیع شد.


وی گفت: تیم‌های مراقبت سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین طی این مدت 622 بیمار را در منزل ویزیت کرده و 9 نفر از این افراد را به بیمارستان ارجاع دادند.


کاغذلو تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در آذرماه سال گذشته تا کنون، 13 هزار و 204 نفر به بیمارستان‌های ورامین مراجعه کردند که از این تعداد، 6 هزار و 895 مورد به صورت سرپایی درمان شده و 5 هزا رو 516 نفر در بیمارستان بستری شدند.


وی افزود: تا هجدهم اردیبهشت‌ امسال، 2 هزار و 168 واکسن در نوبت اول و 543 واکسن در نوبت دوم تزریق شده و 830 نفر از سالمندان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

کد خبر 1056048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha