ائتلافی بین بنده و آقایان محمد و رضایی ایجاد نشده است

وزیر سابق نفت ضمن حضور در ستاد انتخابات و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ائتلافی بین بنده و آقایان سعید محمد و محسن رضایی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رستم قاسمی روز چهارشنبه در دومین روز نام نویسی از داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام  در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای "می‌شود باید بشود" گذشته است.

 

وزیر سابق نفت اظهار داشت: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم،
 
 
وی با اشاره به حکمرانی در حوزه اقتصادی، اولین گام را تلاش درباره حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم و عدالت در هدفمندی یارانه‌ها عنوان و اظهار کرد:  این اقدام را بعد از سال‌ها به طور  ریل گذاری اقتصاد کشور انجام می دهیم. حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور است .
 
 
 
قاسمی درباره اینکه آیا قرار نبود ائتلافی بین شما، سعید محمد و محسن رضایی برقرار شود،گفت: ائتلافی ایجاد نشده است.  در نهایت مردم تشخیص می دهند به چه کسی رای دهند و باید آینده  و نظر شورای نگهبان را نگاه کنیم. 
 
 
وی درباره اینکه در پرونده امیر خسرو آریا و بابک زنجانی ،نام شما در دادگاه قید شده است و با این وجود امیدوار به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستید ، گفت: پرونده بابک زنجانی یک متر ارتفاع دارد که ۲۵ دادگاه علنی برگزار شد و اگر یک متهم از آن پرونده کارمند نفت باشد من پاسخ می‌دهم.
 
 
وی درباره پالایشگاه خلیج فارس، گفت: وقتی در قرارگاه خاتم بودم اواخر مسئولیتم در این دوره، پالایشگاه ستاره را اجرا کردیم و وقتی مسئولیت وزارت نفت را برعهده داشتم با حدود ۷۰ درصد پیشرفت به دولت یازدهم تحویل داده ایم.
 
 
قاسمی درباره حضور رییسی و کنار کشیدن به نفع وی، گفت: آقای رئیسی از بزرگان نظام هستند و هنوز اعلام کاندیداتوری نکردند.
 
 
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با وضعیت دیپلماسی و برجام درصورت رییس دولت سیزدهم شدن،گفت: در کشورهای مختلف دنیا به ویژه در حوزه اقتصادی مذاکراتی داشتم که به سرعت این مذاکرات منتج به نتایج بسیار خوبی در دوره مسئولیتم در وزارت نفت شده است. بنابراین اعتقادمان این است که در گام نخست با روابط بسیار خوب با همسایگان و همه سران منطقه در ارتباط باشیم و اقدامات دیپلماسی محور مقاومت هم با کشورهای همسایه در دوره مسئولیت به عنوان شاگرد شهید سلیمانی داشتم و با نگرش روابط با کشورها جز رژیم صهیونیستی خواهیم بود چون   امروز هر کشوری نیاز به روابط با دنیا دارد.
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 1056059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha