۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی تکمیل شد

هنری گفت: سال گذشته عملیات اجرایی ۹۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی در این استان آغاز شد که از این تعداد ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین، دولتی و سپاه و بسیج سازندگی تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۲۲ اردیبهشت) در جلسه کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی، اظهار کرد: در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک و زودبازده با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان تعریف شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اتمام ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: مابقی پروژه ها با تأمین اعتبار در سال جاری به اجرا خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شده اولویت پروژه های آب شرب و بهره وری منابع آب کشاورزی و طرح مسکن محرومان را پیگیری می کنیم.

 

هنری در زمینه اشتغال زایی بسیج سازندگی در استان، بیان کرد: با محوریت بیش از ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه مردمی که در استان ایجاد شده با پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال خرد خانگی بالغ بر یک هزار و ۶۵۸ نفر در سطح استان کمک شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰  هزار نفر از جهادگران در زمینه های مختلف عمرانی، آموزش و مقابله با کرونا خدمت رسانی کردند، افزود: امسال آموزش و راه‌اندازی گروه‌های جهادی تخصصی و مهارتی و قرارگاه های جهادی در دستور کار است.

 

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت اعتباری که در بودجه ۱۴۰۰ در حوزه محرومیت زدایی برای بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی پیش بینی شده است امسال شاهد افزایش حجم پروژه های عمرانی خواهیم بود.

 

کد خبر 1056071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha