حوادث قدس و غزه نتیجه بی عدالتی رژیم صهیونیستی است

روزنامه گاردین حوادث قدس و غزه را قابل پیش بینی دانست و نوشت: خیزش فلسطینی ها نتیجه بی عدالتی و ظلم رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: روزنامه گاردین در سرمقاله خود با عنوان « درگیری های قدیمی به خشونت جدید منجر شد» درباره حوادث اخیر قدس شریف و بمباران غزه نوشت: حوادث قدس و غزه قابل پیش بینی بود، زیرا خیزش فلسطینی ها نتیجه بی عدالتی و ظلم رژیم صهیونیستی است.

 

گاردین نوشت: 28 کودک که تعدد آن درحال افزایش است، در طول ماه مبارک رمضان در غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند.

 

نظامیان صهیونیست درقدس از بمب های صوتی و بمبهای لاستیکی و گازاشک آور در داخل یکی از مقدس ترین مکان ها نزد مسلمانان استفاده کردند که تاکنون 300 فلسطینی زخمی شدند.

 

در اینجا این پرسش مطرح است که آیا وضعیت بدتر خواهد شد؟ پاسخ آن یک کلمه است «بله». زیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد شد که شدت حملات را افزایش می دهد و این رژیم و حماس وارد سومین جنگ می شوند.

 

گاردین نوشت: این شعله ور شدن نتیجه تصمیم مقامات صهیونیستی برای جلوگیری از تجمع فلسطینی ها در بوابه دمشق پس از نماز تراویح در ماه مبارک رمضان است، همان گونه که به طور معمول انجام می دادند.

 

همچنین نتیجه خشونت های پراکنده بین فلسطینیها و یهودیان، برنامه ریزی برای تخلیه صدها فلسطینی از منازل شان که دهه ها در منطقه شیخ جرح در قدس شرقی زندگی کردند و تحویل این منازل به یهودیان است.

 

براساس قوانین رژیم صهیونیستی، یهودیان می توانند مالکیت قبل از جنگ 1948 را ثابت کنند و املاک در این شهر را بگیرند. این قانون قابل توجیه نیست، زیرا قانون مشابه به فلسطینی ها اجازه نمی دهد منازل شان بازپس بگیرند. به همین دلیل سازمان ملل  بیرون کردن آنها را به منزله جنگ جنگی می داند.

 

این روزنامه انگلیسی نوشت: روش های تند و سختگیرانه پلیس صهیونیستی درشیخ جراح و مسجد الاقصی نشان دهنده فرهنگ مصونیت ازمجازات است.

 

همه این حوادث در بحبوبه دو بحران سیاسی رخ داده است.درحالی که بنیامین نتانیاهو در تلاش است تا به قدرت چنگ بزند، رقبای وی درحال مذاکره برای تشکیل ائتلاف هستند، او با محاکمه به اتهام فساد رو به رو است.

 

در همین زمان،«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت انتخابات را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیندازد.  زیرا پیش بینی می کرد که جنبش فتح این رقابت را به حماس واگذار کند.

 

اما سوخت این شعله ها قدیمی است و عمر آن به دهه ها می رسد. خشم ناشی از اشغالگری عمیق تر شده است و نسل محاصره در غزه بزرگ شده است.غزه نوار کوچک است که در آن جمعیتی بدون کار، بدون برق و بدون آب نوشیدنی جمع شده اند. خفقان، کووید 19 و اختلاف در فرآیند واکسیناسیون بین رژیم صهیونیستی و سرزمین های اشغالی که تحت تسلط این رژیم است، افزایش یافته است.

 

ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین نشانگر عمق و شدت خشم دربرابر بی عدالتی رژیم صهیونیستی است. سازمان دیده بان حقوق بشر مقامات صهیونیستی را به اعمال سیاست آپارتاید متهم کردند.

 

 

کد خبر 1056107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha