لزوم برخورد قانونی با ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم سواحل گیلان

زارع بر لزوم اخطار قانونی به صاحبان سازه های مجوزدار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل گیلان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه،۲۲ اردیبهشت) در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان با تاکید بر مدیریت سواحل متناسب با شرح وظایف به برخی سهل انگاری ها و نیز اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت و سازها و عدم رعایت حریم سواحل اشاره کرد و گفت: وجود ادبیات مشترک قانونی و حرکت برمبنای اسناد بالادستی تدوین شده همچون آمایش سرزمینی که به توسعه گیلان برمبنای سبزآبی با رویکرد طبیعت و دریامحوری توجه شده، می تواند راهگشا باشد.

 

استاندار گیلان به ضرورت تلاش برای سرانجام رسیدن اجرای طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان های شمالی (ICZM) در دولت دوازدهم تأکید کرد و افزود: اقدامات موثر صورت گرفته طی دو سال اخیر همچون پایش هوایی 270 کیلومتر از نوار ساحلی استان، پایش پهنه تالاب براساس برنامه مدون و اجرای کاداستر می تواند بسیاری از مناقشات را کاهش دهد.

 

وی بر لزوم اخطار قانونی به صاحبان سازه های مجوزدار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل و پیگیری قضایی آن تاکید کرد و ابراز داشت: در این مسیر تفاوتی میان دستگاه ها و نهادها وجود ندارد.

 

زارع پوشش بیش از 70 درصد محدوده سرزمینی گیلان از اراضی جنگلی، مرتع و ساحل را به عنوان یک میراث ارزشمند برای آیندگان دانست و از مردم فهیم استان خواست تا برای حفظ و صیانت از عوامل موثر در توسعه پایدار این خطه در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه های متولی همراهی کنند.

 

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معیشت ساحل نشینان از کسب و کار و فعالیت های مردمی در بخش خدمات است تاکید کرد: انتظار می رود در راستای حفظ مشاغلی که منافاتی با محیط زیست نداشته باشد، در چارچوب قانون برخورد شود.

 

گفتنی است، در این جلسه راهکارهای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار متقاضیان احداث سازه و تأسیات دریایی بررسی و گزارش اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان درخصوص اجرای طرح کاداستر اراضی ساحلی و گزارش شرکت آب منطقه ای استان درخصوص پیشرفت پروژه نقشه برداری حریم سواحل ارائه شد.

 

کد خبر 1056116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha