سیلاب ۱۲ میلیارد تومان به نهبندان خسارت وارد کرد

بیکی گفت: بارندگی های ده روز گذشته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش های مختلف اعم از مزارع کشاورزی، زیرساخت راه ها و شبکه های آب شهرستان نهبندان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجیدبیکی» امروز (۲۲ اردیبهشت) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران یکی از جلسات بسیار مهم شهرستان است و دستگاه های متولی باید مصوبات آن را پیگیری و گزارشات مستمر را ارائه دهند.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: بارندگی های ۱۰ روز گذشته سبب شد تا سازه ها و بندهای خاکی ۲.۵ میلون متر مکعب آبگیری شوند.


وی تصریح کرد: به دنبال بارندگی های رگباری روزهای اخیر در بخش کشاورزی هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در بخش راهداری چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، راه های عشایری ۱۷۰ میلیون تومان و شبکه آبرسانی هم ۵۲۶ میلیون تومان خسارت دیده است.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: نکته مهم در برآورد خسارت، بازه زمانی مناسب بعد از بحران است تا خسارت ها از طریق دستگاه مرتبط برآورد و اعلام شود.

 

بیکی بیان کرد: بیمه منازل روستایی در سطح تمامی روستاهای شهرستان نهبندان انجام شده و منازلی که تخریب یا خساراتی به آن ها وارد شده، از طریق بیمه خسارت را پرداخت می کند، اما منازلی هستند که هنوز مقاوم سازی نشده اند و دستگاه های متولی به ویژه بنیاد مسکن باید اقدامات لازم را برای نوسازی و مقاوم سازی انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه در تابستان امسال شرایط بحرانی به لحاظ مصرف برق خواهیم داشت، مطرح کرد: در خصوص الگوی مصرف باید فرهنگ سازی شود و اداره برق به عنوان متولی باید تیم های ارزیاب و رصد را تشکیل دهد تا با دستگاه های پر مصرف برخورد لازم انجام شود لذا صرفه جویی در مصرف برق یک الزام اجتناب ناپذیر در تابستان پیش رو است.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: در راستای کاهش مصرف برق از اول خردادماه تا پایان شهریور ماه ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود، همچنین تا ساعت ۱۴:۳۰ میز خدمت پاسخگوی مراجعه کنندگان باید باشد.

 

بیکی با اشاره به خسارت ۱۳ قنات به دنبال بارندگی های اخیر در شهرستان نهبندان، گفت: ۳۳۰ هکتار زراعی، ۵۲ هکتار باغی، پنج بند خاکی و دو کانال انتقال آب بین مزارع آسیب دیده اند که باید برآورد آنها ارسال تا در حوزه مدیریت بحران تامین اعتبار شود.

 

وی در پایان به مبحث مدیریت بحران در انتخابات اشاره کرد و افزود: در جریان انتخابات شبکه های خدمات رسانی می توانند وقفه و ناپایداری در انتخابات ایجاد کنند لذا دستگاه های خدمات رسان باید به موقع مسائل را مدیریت و از هم اکنون رصد و پیش بینی نمایند.

 

 

کد خبر 1056209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha