کشتار کودکان کابل یادآور دوران جاهلیت است

حجت الاسلام محمدی لائینی با اعلام انزجار از جنایتی که در افغانستان علیه دانش‌آموزان صورت گرفت، گفت: کوردلانی که هیچ بویی از انسانیت و معنویت نبرده‌اند دختران نوجوان را به خاک و خون کشیدند این کودک کشی ها یادآور دوران جاهلیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۲۳اردیبهشت)در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۱۴۰۰، با تاکید بر تقوا، دستاورد مهم ماه رمضان را ماه پرهیزگاری اعلام و اظهار کرد: امروز عید سعید فطر است اگر در این روز دلخوشی نداشته باشیم در واقع عیدی در کار نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: دلخوشی واقعی زمانی به دست می‌آید که بدانیم خداوند عبادتمان را پذیرفته و آمرزش و رحمت نصیبمان کرده است، چنانچه دلخوش نباشیم به این معنا است که خودمان کاری کردیم که مورد آمرزش قرار نگیرم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای توبه کردن فراهم آورد، جرم و گناه فقط این نیست که کسی از ما شکایت کند، بله گناهان ریز و درشت زیادی داریم که هیچ کدام آن‌ها به محکمه کشیده نمی‌شوند و خدای ستارالعیوب آن‌ها را می‌پوشاند، باید به خودمان رجوع کرده و گناهانمان را ترک کنیم.

خطیب جمعه ساری در خطبه دوم نماز عید فطر، دلخوشی در روز عید را به دو دسته دلخوشی از خدا و از خلق خدا تقسیم و بیان کرد: برای دلخوش شدن باید از خلق الله دلخوش باشیم و بدانیم که به هم ظلم نمی‌کنند، ولی متاسفانه اینطور نیست اخیرا هم در کابل شاهد جنایت جنایت‌کاران دست‌پرورده استکبار بودیم که چطور مدرسه دخترانه شیعی سیدالشهدا را منفجر کردن و موجب موجب کشته شدن ۱۰۰ تن  زخمی شدن ۱۵۰ نفر شدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: امروز با آنکه در دنیای اسلام قرار داریم متاسفانه اعمالی همچون دوران جاهلیت که قرآن به آن اشاره و نهی کرده که چرا دختران خردسال بی گناه را می‌کشید و زنده به گور می‌کنید، مواجه ایم؛ حال اینکه مسلمانان را وحشیانه از بین می‌برند، بمباران نمازگزاران قدس و مردم غزه، غصب زمین و اموالشان و غیره از دیگر اقدامات وحشیانه است.

وی با اشاره به جنایتی که در افغانستان علیه دانش‌آموزان صورت گرفت، اظهار کرد: کوردلانی که هیچ بویی از انسانیت و معنویت نبرده‌اند دختران نوجوان را به خاک و خون کشیدند و این جنایت به شدت محکوم است.

امام جمعه ساری در ادامه به اعمالی اشاره کرد که دلخوشی را از انسان می‌گیرد و تاکید کرد: چنانچه کسی از انسان رنجیده و بر علیه کسی ناحق دادخواست داده باشد یا با زبان کسی را رنجانده و با نگاه خائنانه نوامیس مردم را اذیت و آزار کند، با دست کج به بیت‌المال دست‌درازی کرده و حقوق انسان‌ها را ضایع کند، نیز نمی‌تواند دلخوش باشد، نسبت به جانواران، جانداران و طبیعت هم وظیفه داریم نباید به آن‌ها تعرض کنیم یا موجب از بین رفتنشان شویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائیمی یادآور شد:  گاهی از ناحیه خودمان دلخوشی نداریم، ظلم به نفس خودمان بدترین نوع ظلم‌ است، ایجاد ارتباط خوب با خدا، خودمان و خلق خدا موجب دلخوشی است، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بدانیم، حق کسی را ضایع نکنیم، تا شاکی نداشته باشیم و با خاطر جمعی روی زمین حرکت کنیم، به همان مقدار که می‌دانیم عمل کنیم برایمان کافی است.

کد خبر 1056372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha