نظام قضایی نسبت به خانواده‌های محروم و بی سرپرست زندانی دغدغه دارد

حجت‌الاسلام مرادی گفت: گرچه قوه قضاییه مجرمان را بر اساس قانون و به منظور صیانت از امنیت مردم مجازات و فرد زندانی حبس خود را سپری می‌کند، اما نظام قضایی دغدغه خانواده‌های محروم و بی سرپرستان آنان را نیز داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در آستانه عید فطر و در ماه مهمانی خدا، حجت‌الاسلام مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان به همراه پژمان پروین مدیر کل زندان های استان و حجت‌الاسلام هاشم نیا مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اهواز با حضور در منزل چند خانواده محروم و نیازمند از زندانیان تحت پوشش انجمن، با آنان در فضایی صمیمی دیدار و ضمن تفقد و محبت به فرزندان زندانیان، کمک‌های معیشتی، کارت خرید کالا و اسباب بازی برای فرزندان این خانواده‌ها اهدا کرد.

 

«حجت‌الاسلام صادق مرادی» در پایان این دیدارها اظهار کرد: گرچه قوه قضاییه مجرمان را بر اساس قانون و به منظور صیانت از امنیت مردم مجازات و فرد زندانی حبس خود را سپری می‌کند، اما نظام قضایی دغدغه خانواده‌های محروم و بی سرپرستان آنان را نیز داراست.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها حقیقتا محروم و نیازمند هستند که با آبروداری زندگی خود را می‌گذرانند افزود: اقدامات خوبی از سوی انجمن حمایت زندانیان برای حمایت و رفع بخشی از مشکلات و دغدغه‌های این خانواده‌ها انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که در این حوزه طرح‌ریزی شده حضور و سرکشی مسئولان از خانواده‌های زندانیان و بررسی میدانی وضعیت و مشکلات و مسائل آنها و در نهایت اتخاذ تصمیم برای رسیدگی به این مشکلات است.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه وجود زندانی در زندان خودش یک مشکل است و بی‌سرپرست بودن همسر و چندین فرزند آنان مشکل دیگر عنوان کرد: در تلاشیم با اتخاذ تمهیدات لازم و استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین نهادهای موثر و مرتبط بتوانیم کاری کنیم تا زندانی پس از آزادی، اشتغال مولد و مفیدی برای خودش و جامعه داشته باشد تا مجدداً به جرم باز نگردد.

 

وی ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل زندان‌های خوزستان و انجمن حمایت زندانیان اهواز تصریح کرد: کمک‌ها با هدف پیشگیری از تسری جرم به خانواده‌های در معرض آسیب انجام می‌شود و تاکید داریم که فرزندان زندانیان از تحصیل و درس باز نمانند.

 

حجت‌الاسلام مرادی یاد آور شد: اگر می‌خواهیم که زندانیان پس از آزادی مجدد به ورطه جرم نروند و بازگشت به زندان نداشته باشند، باید اقدامات حمایتی، آموزشی، تربیتی و همچنین مراقبت‌های بعد از خروج را تقویت کنیم.

 

کد خبر 1056392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha