کاهش نرخ  بیکاری به کمتر از ۸ درصد در دلگان

فرماندار دلگان از اجرای ۱۳۰ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در دلگان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در دلگان از ۱۴ درصد به کمتر از ۸ درصد رسیده است.

«مجتبی شجاعی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی، به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 130 طرح اشتغالزایی  با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان دلگان به بهره برداری رسید.

 

فرماندار دلگان تصریح کرد: این طرح ها شامل پرورش دام سبک و سنگین، دستگاه خود پرداز، کارگاه بلوک زنی، سوپر مارکت، عطاری، فروشگاه موتورسیکلت، تعمیرگاه خودرو، کارگاه خیاطی و پارچه فروشی می باشد که در روستای چاه گیچی دلگان اجرایی شد.

 

شجاعی اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح ها زمینه اشتغال 140 نفر به صورت مستقیم و 320 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

 

فرماندار دلگان خاطرنشان نمود: از آغاز فعالیت بنیاد برکت در دلگان و روستاهای اطراف آن تا کنون 84 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال 5 هزار و 25 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.

 

شجاعی به نقش بسزای بنیاد برکت در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شهرستان دلگان و روستاهای پیرامون آن اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد برکت با تشکیل 56 صندوق خرد روستایی در دلگان نرخ بیکاری را از 14 درصد به کمتر از 8 درصد رسانده است.

کد خبر 1056419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha