اصل شرکت در کاندیداتوری تبعیت از ولی فقیه و قانون اساسی است‌

امام جمعه ریگان گفت: چطور کسی که قانون اساسی این کشور را قبول ندارد، به عنوان کاندیدا اسم نویسی می کند؟! در حالیکه اصل شرکت در کاندیداتوری تبعیت از ولی فقیه و قانون اساسی است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ریگان؛ حجت الاسلام حبیب رضا زاده، جمعه(۲۴ اردیبهشت) در خطبه اول نمازجمعه؛ حب ذات و دوست داشتن نفس را ریشه عُجب و خودبرتربینی به عنوان یکی از حجاب های ظلمانی دانست.

 

 


امام جمعه ریگان افزود: عُجب، انسان را از پیشرفت باز می دارد زیرا کسی که خود را بی نیاز از آرمان دینی می بیند تلاشی برای پیشرفت معنوی و اخلاقی و علمی و شغلی نمی کند و منیت و خودبرتربینی کاری می کند که انسان در درون از ایمان خالی می شود.

 



وی همچنین عُجب را از بدترین وحشت ها و تنهایی ها دانست که انسان را به هلاکت نزدیک می کند و یکی از ریشه های اختلاف خانواده ها است اما در مقابل آن تواضع و فروتنی قرار دارد.

 




حجت الاسلام رضازاده در خطبه دوم نماز جمعه به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط مرحوم میرزای شیرازی اشاره کرد که چگونه هنگام احتمال سیطره انگلیس بر ایران، با یک جمله کاری کرد کارستان!
 

 



وی خاطرنشان کرد: مردم کشور سرافراز ما از همان ابتدا، صاحب مردانی بودند که هدف آنها جلب خشنودی خداوند و عمل به شرع مقدس اسلام بوده و روحانیت تا آخر ایستاده که فرهنگ ایرانی اسلامی تغییر  نکند و یا از بین نرود.

 




حجت الاسلام رضا زاده در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات به صراحت گفت: کسانی که حلقوم رجوی ها شدند؛ بدانند مردم تابع قانون اساسی اند‌؛ قانون اساسی که خون های عزیزی مثل شهید بهشتی پای آن ریخته شده است.
 

 

 


وی ادامه داد: چطور کسی که قانون اساسی این کشور را قبول ندارد، به عنوان کاندیدا اسم نویسی می کند؟! در حالیکه اصل شرکت در کاندیداتوری تبعیت از ولی فقیه و قانون اساسی است‌.

 



امام جمعه ریگان سپس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  " نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی است" نیروی قدس را عامل تحقق سیاست عزتمندانه جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و افزود: ایران: تهدید مدام آمریکا است و آنقدر قدی شده‌ که می خواهند نفوذ ایران را کم رنگ کنند اما نمی توانند.

 



وی ادامه داد: توانمندی نظامی مقاومت و نیروی قدس، مهمترین نگرانی آنها است و می دانند موشک هایی که مقدمات آن را شهید تهرانی مقدم فراهم کرده در کمین نیروهای نظامی آمریکا است.

 

 



حجت الاسلام رضازاده تاثیر مکتب شهید سلیمانی را هم مورد تاکید قرار داد و با اشاره به نقش آفرینی نیروی قدس در دو دهه اخیر در کشورهای منطقه گفت: نیروی قدی ثابت کرد در دیپلماسی فقط صحبت دو طرفه دو مقام وزارت خارجه دو کشور مطرح نیست بلکه در کنار دیپلماسی پارلمانی و... دیپلماسی دفاعی را هم باید اضافه کرد.

 




وی به هشتم شوال، سالروز تخریب حرم ائمه در بقیع اشاره و تصریح کرد:  ریشه همه تفکرات انحرافی و التقاطی که در یک برهه زمانی کوتاه جهلی در میان مردم راه انداخته؛ آمریکا و صهیونیسم است و جریان شناسی جهل برای ما لازم است زیرا هر چه به زمان ظهور نزدیک تر می شویم نیاز به این معرفت بیشتر و مواجهه با جریان جهل بیشتر می شود زیرا مشکل عمده در ظهور همین مواجهه با جهل است.
 

کد خبر 1056457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha