فعالیت ۱۴۵ موسسه خیریه زیرنظر بهزیستی آذربایجان‌شرقی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۴۵ موسسه خیریه در سطح استان خبر داد.

«جواد ایمان زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی را  واگذاری امور مشارکت ها به خیرین و مردم دانست و اظهار داشت: بر همین مبنا مؤسسات خیریه مجوز دار در آذربایجان شرقی به عنوان یاوران بهزیستی بسیاری از خدمات را بر دوش گرفته اند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از فعال شدن پویش ضیافت همدلی همزمان با ماه رمضان با هماهنگی بهزیستی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پویش به منظور حمایت از خانواده های کم بضاعت استان از ابتدای ماه رمضان آغاز شده بود و همزمان با عید فطر پاشان یافت.

ایمان زاده با بیان اینکه این پویش با محوریت مؤسسات خیریه بوده است، گفت: از توانایی ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تأمین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت در این پویش استفاده کردیم.

وی ادامه داد: دفتر مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی مسئولیت جذب و جلب مشارکت های مردمی را بر عهده دارد که سعی می شود با روش های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه های نوین به جای روش های سنتی برای رونق و احیاء این بخش قدم های مثبتی برداریم.

ایمان زاده اضافه کرد: مؤسسه های غیر دولتی در حقیقت بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی سرپرست و بد سر پرست و آسیب های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته افزون بر  ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیرنقدی توسط بهزیستی استان جذب شد که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا رقمی قابل توجه به شمار می رود.

 
 

کد خبر 1056492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha