مدیریت جهادی و همت انقلابی لازمه رشد فرهنگ است

حجت الاسلام شاملویی فرهنگ را زیربنای رشد و پیشرفت در همه عرصه های خواند و گفت: مدیریت جهادی و همت انقلابی لازمه رشد فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «مهدی شاملویی»، امروز(25اردیبهشت) در راستای بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان و تلاش برای رفع آسیب ها با فعالان فرهنگی دورود دیداری صمیمانه داشتند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی دورود با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی و تلاش برای رشد و ارتقای فرهنگ دینی جامعه، اظهارداشت: موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه ریزی، تلاش و مدیریت جهادی است.

 

حجت الاسلام شاملویی بیان کرد: در عرصه فرهنگی باید همت جهادی صورت گیرد و در سایه وحدت، تعامل و همدلی برای رفع مسائل و مشکلات فرهنگی، ریشه یابی آسیب ها و مقابله با هجمه های فرهنگی اقدام شود.

 

وی ادامه داد: برای رشد و پیشرفت فرهنگ و تقویت برنامه های فرهنگی می طلبد که از همه ظرفیت های موجود در سایه وحدت و همدلی استفاده شود.

 

در این نشست هر کدام از فعالان فرهنگی به بیان مطلاب و ارائه راهکارهایی برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی پرداختند.

 

حجت الاسلام محمد قائد رحمت، از فعالان فرهنگی شهرستان  دورود در این نشست عنوان کرد: باید نیازها و آسیب های شهر مشخص شود، بعد از دسته بندی و منظم کردن آنها با توجه به ظرفیت مجموعه های فرهنگی بین آنها تقسیم شوند.

 

وی بر ضرورت دیدار با شخصیت های فرهنگی مختلف تدکید کرد و افزود: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مباحث قرآنی، وابستگی شدید به اداره ها دارند و باید تلاش شود این وابستگی از بین برود.

 

حجت الاسلام هادی بوالحسنی، از دیگر فعالان فرهنگی در این دیدار بیان کرد: ضروری است که چشم انداز برای مجموعه های فرهنگی و هیئت های شهر ترسیم کنیم و کار تشکیلاتی انجام شود.

 

وی بیان کرد: نشست بامسئولین و مداح های هیئ ها از نیازهای ضروری برای بررسی و رفع مشکلات است ولازم است که فعالین فرهنگی تخصص های لازم از جمله فتوشاپ و مداحی و...را یاد بگیرند.

 

در ادامه این نشست حسین عبدی، دیگر فعال فرهنگی عنوان کرد: از جمله مشکلاتی که وجود دارد این است که هیئت ها از همدیگر فاصله گرفتند و با برنامه ریزی باید همگرایی و وحدت بین هیئت ها تقویت شود.

 

وی با اشاره به عدم وجود برنامه های تجمعی در شهر و نبود اتحاد بین مجموعه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: به وجود آوردن اتحاد و برنامه های منسجم رسالت مهم سازمان تبلیغات است.

 

عبدی بیان کرد: توجه مادی و معنوی سازمان تبلیغات اسلامی باید به همه هیئت ها یکسان باشد و توجه به هیئت های حاشیه از دیگر ضروریات است.

 

علی مدیری، دیگر فعال فرهنگی شهرستان دورود بر ضرورت تقویت کارهای فرهنگی در مساجد تأکید کرد و عنوان داشت: باید با برنامه ریزی بتوان نیروهای جوان را در مساجد آموزش داد و از ظرفیت قشر جوان در تقویت برنامه های فرهنگی بهره مند شد.

 

موسوی، از دیگر فعالان فرهنگی دورود بیان کرد: انجام کار فرهنگی نیازمند وحدت و انسجام و دوری از جناح بازی است و در این راستا ضروریاست که همه اعضا وحدت داشته باشند و برای رسیدن به هدف تلاش کنند.

 

وی بر ضرورت حضور پر رنگ روحانیت در انجام کارهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید زمینه حضور روحانیت فراهم شود.

 

داود پاک نژاد ساماندهی، سازماندهی و چارت بندی هیئت ها و مجموعه های فرهنگی شهر که فعالیت فرهنگی دارند را از ضروریات خواند و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب می طلبد که پشتوانه تمامی مجموعه های فرهنگی سازمان تبلیغات باشد.

 

 

مهدی بیاتیان، دیگر فعال فرهنگی دورود ادامه داد: 1انجام کار فرهنگی نیازمند تلاش شبانه روزی است، از فعالیت جوانان در عرصه فرهنگی حمایت و نقش روحانیت نیز باید در این زمینه پر رنگ شود.

 

همگرایی و وحدت بین هیئت ها و هماهنگی در زمینه انجام کارهای فرهنگی از دیگر نظرات فعالان فرهنگی شهرستان دورود بود.

کد خبر 1056648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha