راه اندازی صفحه انگلیسی سایت حوزه های علمیه خواهران

کارشناس امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از راه اندازی صفحه انگلیسی سایت این مرکز خبر داد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، «سمانه نطقی مقدم» با بیان این که معرفي مركز و حوزه های علميه خواهران به زبان هاي خارجه براي فعاليت در عرصه بين الملل ضروري است، اظهار داشت: اميد است با راه اندازی صفحه انگلیسی سایت، زمينه اي براي ارتباط سريع و آسان با اهل علم، خصوصا اساتيد و پژوهشگران دنيا فراهم شود.

وی نشر بین‌المللی معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و تأكيد بر گفتمان تمدن نوين انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل را ار اهدف راه اندازی صفحه انگلیسی سایت عنوان کرد.

کارشناس امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران با بیان این که صفحه انگلیسی سایت از شش بخش اخبار، حدیث، معرفي مركز، کتابخانه، چند رسانه ای و ارتباط با مخاطبين تشکیل شده است، افزود: در این صفحه مهم ترين اخبار مدير مركز مدیریت، بيانيه هاي بين المللي همچون بيانيه روز قدس و وبينارهاي بين المللي به زبان انگليسي ترجمه و درج مي شود.

وی ادامه داد: به منظور ترويج معارف اهل بيت(ع) انتخاب احادیث اخلاقی و اجتماعی از پيشوايان معصوم علیهم السلام به سه زبان انگليسي، عربي و فارسي در دستور كار قرار گرفته است.

خانم نطقی مقدم بیان داشت: در بخشی از سایت نیز فعاليت‌ها و توليدات طلاب زبان دان اعم از  پادکست‌های صوتی، تصاویر گرافیکی، کلیپ هاي تبليغي و ... نمايش داده مي شود

وی شناسایی کتاب‌های سودمند را یکی دیگر از اهداف راه اندازی صفحه انگلیسی سایت دانست و گفت: در این راستا كتب متناسب با نياز جوامع اسلامي با رويكرد زن و خانواده معرفي شده و فايل پي دي اف آن رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کارشناس امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به معاونت ها و بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با توجه به ایجاد اين بستر و پوشش فعاليت هاي بين المللي مركز، این است که طلاب توانمند را جهت بهره برداري نظام مند از توليدات بين المللي آنها و فعاليت هایشان در صفحه انگلسی معرفی کنند.

وی افزود: بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همین طور می توانند دستاوردهاي مهمی كه رويكرد بين المللي دارند را در صفحه انگليسي معرفي کنند؛ اميد است كه زمينه اي براي همكاري پژوهشگران، دانشگاه ها و مراكز پژوهشي سراسر جهان با حوزه علميه خواهران فراهم شود.

خانم نطقی مقدم با بیان این که طبق بررسي هاي آماري سايت مراجعه كننده خارج از كشور داشته است، ادامه داد: یکی از برنامه هاي پيش رو، چند زبانه كردن سايت اصلي مركز است و زبان عربي و اردو به دليل پرمخاطب بودن، در اولويت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: صفحه انگليسي سايت به همت همكاران بخش فناوري و اطلاعات با رابط کاربری خوبی طراحی شده است و جهت بهبود عملکرد نیازمند انتقادات و پیشنهادات مخاطبان هستیم.

 

کد خبر 1056688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha