صیانت از منابع طبیعی زمینه ساز توسعه پایدار است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برای تحقق توسعه پایدار در هر جامعه‌ای باید از سرمایه ملی درست استفاده شود و منابع طبیعی یکی از مهم ترین این سرمایه‌ ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ار ایلام، «رضا احمدی» در نشست با ائمه جمعه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به  منظور ترویج فرهنگ‌ منابع طبیعی و پیشگیری از حریق جنگل ها و مراتع که در شهرستان ایوان برگزار شد،اظهار کرد:  حفظ و حراست از منابع ملی و طبیعی توسط افراد با نفوذ و تأثیرگذار در بین مردم بسیار موثر است و در این راستا نقش ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی، شعرا، نویسندگان و رسانه ملی در جامعه  می تواند نتیجه بسیار مطلوبی در بحث حفاظت عرصه های طبیعی  داشته باشد.

 

وی به نقش ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه می توانند با نفوذ خود ضمن ترویج فرهنگ منابع طبیعی در تمام موارد حامی منابع طبیعی باشند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد:  همه ما در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، به ویژه جنگل‌ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی یک وظیفه دینی و ملی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه‌های مالی و اجتماعی از ارکان توسعه پایدار هستند، تصریح کرد: بدون شک با فراهم شدن این بستر ها شاهد حداقل خسارت به جنگل ها ومراتع خواهیم بود.

 

این نشست به منظور گسترش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی، پیشگیری از حریق احتمالی با حضور ائمه جمعه سراسر استان در شهرستان ایوان برگزار شد و در ادامه ائمه جمعه ضمن تقدیر از فعالیت های منابع طبیعی نظرات خود را ارائه کردند.

کد خبر 1056722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha