فضای لازم برای واکسیناسیون عمومی کرونا فراهم می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سالمندان، فضا را برای واکسیناسیون عمومی فراهم می کنیم؛ گفت: واکسن گرچه اجبار نیست اما تشویق آن برای کنترل اپیدمی است و واکسیناسیون به نفع عموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۵ اردیبهشت) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا  با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم لیالی قدر و نمازعید فطر به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی؛ همچنین از مجموعه آموزش و پرورش استان در مهیا کردن فضا برای واکسیناسیون سالمندان قدردانی کرد.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سالمندان، فضا را برای واکسیناسیون عمومی فراهم می کنیم زیرا با توزیع واکسن بیشتر، جمعیت زیادتری شامل می شوند؛ اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام، لازم است مکان های بزرگتری را با امکانات بیشتر ببینیم.

 

 

 وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی نیازمند منابع انسانی و تجهیزات است که علوم پزشکی با همکاری بسیج آن را مهیا می کند؛ افزود: در شهر کرمان علاوه بر مراکز سعادت و فنی و حرفه ای؛ طی چند روز آینده، مرکز سومی را نیز جهت واکسیناسیون مجهز می کنیم.

 

 

رشیدی نژاد با تأکید بر اینکه باید ترس و واهمه از واکسن را برطرف کرد زیرا عده ای در این باره تبلیغات سوء کردند؛ ادامه داد: واکسن گرچه اجبار نیست اما تشویق آن برای کنترل اپیدمی است و واکسیناسیون به نفع عموم است.
 

 

وی در خصوص منحنی مرگ و میر در استان آن را مربوط به افراد بستری شده از قبل دانست و گفت: انتظار کاهش مرگ و میر برای هفته های آینده است.

 

 

دکتر حسین صافی زاده. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت استان تصریح کرد: به طور کلی شاهد افزایش خفیف تعداد افراد بستری در استان هستیم.

 

 

وی گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با بیماری کرونا هم ارائه کرد.

 

کد خبر 1056732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha