موارد بستری و سرپایی کرونا در خراسان جنوبی روند نزولی دارد/ روند کند واکسیناسیون

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اختصاص سهمیه پایین و روند کند واکسیناسیون در استان، گفت: شناسایی موارد سرپایی مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم بیماری، روند نزولی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۲۵ اردیبهشت) در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: طی هفته گذشته روند نزولی بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا را در استان شاهد هستیم که امیدواریم این روند با رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند فوت بیماران کرونایی در استان هنوز نزولی نشده است، گفت: در یک هفته گذشته ۲۱ بیمار کرونایی فوت کرده اند.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: خراسان جنوبی در اوج پیک سوم بیماری کرونا ۴۵۱ بیمار بستری مثبت در طی یک هفته داشته است اما این میزان در پیک چهارم ۱۸۷ نفر بوده است.

 

وی با اشاره کاهش فوتی های کرونا در پیک چهارم، بیان کرد: در اوج پیک سوم بیماری کرونا ۹۲ بیمار در طی یک هفته فوت کردند اما این میزان در پیک چهارم به ۲۲ نفر کاهش یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به انجام بازدید‌ از اصناف و ادارات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در اصناف میزان استفاده از ماسک ۹۲ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۸۸ درصد بوده و در ادارات استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ۹۷ درصد است.

 

دهقانی فیروزآبادی در ادامه از راه اندازی مراکز تجمعی در مرکز استان و شهرستان‌ها طی هفته آینده با توجه به شروع واکسیناسیون افراد خبر داد و گفت: در بیرجند برای واکسیناسیون به سه مرکز تجمعی (سالن‌های ورزشی) با امکانات و نیروی انسانی نیاز است.

 

وی همچنین با اشاره عقب ماندن خراسان جنوبی از برنامه کشوری واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: مقاومت مردم و وجود جمعیت بالای سالمند (۱۰ درصد جمعیت استان) و اختصاص سهمیه کمتر واکسن کرونا به خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها از دلایل روند کند واکسیناسیون در استان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۷۵ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند، گفت: سالمندان در برخی شهرستان ها از جمله خوسف و بشرویه متقاضی دریافت واکسن ایرانی هستند که باید این مقاومت نسبت به واکسیناسیون در استان شکسته شود.

 

وی افزود: در حال حاضر پنج شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان نهبندان، بشرویه، درمیان، سربیشه، زیرکوه و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

 

«مشیر الحق عابدی» معاون امور اقتصادی استاندار نیز در این جلسه گفت: دولت در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به 14 رسته شغلی تسهیلات اعطاء می کند.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

 

کد خبر 1056764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha