تغییر رنگ بندی کرونایی موجب عادی انگاری مردم نشود

زارع گفت: با تغییر وضعیت تعدادی از شهرستان‌های گیلان از نارنجی به زرد، نباید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی و عادی‌انگاری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « ارسلان زارع» امروز(شنبه،۲۵ اردیبهشت) در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان از همکاری و مشارکت مردم و دست اندرکاران برگزاری آیین‌های مذهبی ماه رمضان به‌ویژه نماز عید فطر در فضایی باز و با رعایت الزامات کرونایی قدردانی کرد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه با همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تلاش کادر درمان از موج چهارم  بیماری کرونا گذر کردیم افزود: شاهد سیر نزولی این بیماری در استان هستیم اما با تغییر وضعیت تعدادی از شهرستان‌ها از نارنجی به زرد، نباید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی و عادی‌انگاری شود.

 

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان را ۶۵ درصد و مطابق با میانگین کشوری دانست و بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دورهمی‌ و حضور نیافتن در اماکن شلوغ راهکار ثابت شده برای کنترل و مقابله با بیماری است. باید توجه به اصول بهداشتی مورد اهتمام جدی هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

 

زارع با تاکید بر بر لزوم افزایش بازدیدها و تشدید نظارت‌ها بر اصناف به‌ویژه سوپرمارکت‌ها و خوارو بارفروشی‌ها و از اصناف و صاحبان مشاغل و کسب و کارها  خواست تا توصیه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

 

وی بر لزوم استمرار اطلاع‌رسانی‌‌ها در جهت کاهش آسیب‌پذیری مردم توسط رسانه‌ها تاکید کرد و با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری آزمون دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار کرد: کمیته آموزش ستاد استانی کرونا باید همه توان خود برای مدیریت مطلوب آزمون ها، حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و رفع دغدغه والدین آنان را بکار گیرد.

 

استاندار گیلان در پایان خواستار تمهید ساز و کار مناسب برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون با محوریت فرمانداران در سطح شهرستانی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، سپاه، بسیج، بخش خصوصی و اماکن مذهبی وسیع موجود با تهویه مناسب شد.

 

گفتنی است، در این جلسه هریک از رییسان کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان نیز گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

کد خبر 1056771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha