۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی هزینه شده است

مکرمی فر با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی و محدوده آن هزینه شده است، اظهارکرد: از این میزان بیش از ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات میراث فرهنگی و ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری مشهد تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ابوالفضل مکرمی فر» امروز(۲۵ اردیبهشت) در مراسم افتتاح مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به بنای تاریخی هارونیه افزود:از ابتدای دولت دوازدهم با شهرداری و شورای شهر پنجم هم پیمان شدیم تا اقدامات بزرگی را برای توسعه و آبادانی منطقه تاریخی توس آغاز کنیم، این اقدامات به صورت گسترده در این محدوده آغاز شد و یک روز هم فعالیت های مرتبط با توسعه و آبادانی توس متوقف نشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی و محدوده آن هزینه شده است، اظهارکرد: از این میزان بیش از ۴۰ میلیارد تومان ازاعتبارات میراث فرهنگی و ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری مشهد تامین شده است.

 

مکرمی فر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تیرماه ۷۵ در بازدید خود از توس مسئولان را سفارش و ترغیب به آبادانی توس کردند که این اقدامات در همین راستا انجام شده است.

 

وی ادامه داد: لازم می دانم به صورت ویژه از حمایت های شورای پنجم و اقدامات تحسین برانگیز شهردارمشهد در آبادانی مجموع تاریخی توس و سایر نقاط شهر تشکر و قدردانی کنم،امیدواریم که این اقدامات همچنان استمرار داشته باشد.

کد خبر 1056780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha