هیچ صنفی از خسارت کرونا درامان نمانده‌است

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری گفت: با شیوع کرونا و راکد شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری خسارت‌های بسیاری به بخش فرهنگ و هنر و همچنین اصناف وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شده‌است.

«حجت‌الاسلام ناصر خدایاری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی جامعه بسیاری از مشاغل دچار بحران‌های شدید اقتصادی و مالی شدند و متأسفانه فرهنگ و هنر و اصناف وابسته بدان نیز از این خسارت مستثنی نیستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: با شیوع بیماری کرونا فعالان بخش فرهنگ هنر و رسانه استان خسارات بسیاری را متحمل شده‌اند که امیدواریم بتوانیم با تمهیداتی دست یاری بسوی آنان دراز کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت به تک‌تک بخش‌های فرهنگی‌هنری و محاسبه نشده‌است و شاید محاسبه دقیق آن نیز کار بسیار دشواری باشد.

 

این مسئول ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه، آموزشگاه‌ها، مؤسسات فرهنگی، چاپخانه‌ها، اهالی تئاتر و مؤسسات قرآنی همگی دچار آسیب اقتصادی و رکود فعالیت‌های روزانه خود شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت وزارت‌خانه به فکر جبران این آسیب‌ها به هنرمندان است که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

 

وی با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به برخی از اصناف خسارت‌دیده در بخش فرهنگ و هنر گفت: امیدواریم در آینده کمک های بیشتری را در اختیار اصناف فرهنگی قرار دهیم.

کد خبر 1056834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha