اولین مرکز تخصصی خوانش متون کهن در قم افتتاح شد

اولین مرکز تخصصی خوانش متون کهن با اولویت شاهنامه خوانی ، در مرکز کانون کودکان و نوجوانان منطقه پردیسان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، اولین مرکز تخصصی خوانش متون کهن با اولویت شاهنامه خوانی ، در مرکز کانون کودکان و نوجوانان منطقه پردیسان قم امروز افتتاح شد.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در این مراسم هدف از راه اندازی این مرکز را آشنایی کودکان و نوجوانان با متون شاخص ادبی ، کسب مهارت خواندن متون کهن ، افزایش دایره واژگانی ، ارتقا بیان شفاهی کودکان و توجه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی با استفاده از متون کهن عنوان کرد.


حامد حجتی با اشاره به راه اندازی دو مرکز دیگر در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری گفت: این سومین مرکز کشور است که در مرکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان منطقه پردیسان راه اندازی شده است.
 

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی خوانش دیگر متون کهن ادبی کشورمان در دیگر مراکز استان خبر داد و افزود : در استان قم ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال است که به دنبال گشایش چنین مراکزی در تمام هستیم.
 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تعداد اساتید حاضر در این مرکز را ۵ استان اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز می‌تواند به کلیه  کودکان و نوجوانان سنین ۸ تا ۱۸ سال آموزش خوانش متون کهن ، و درست خوانی این متون آموزش دهد.

کد خبر 1056852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha