کشف مواد خوراکی غیر استاندارد در بازرسی های ویژه ماه رمضان اداره استاندارد فارس

رهنما گفت: كارشناسان اداره كل استاندارد فارس همزمان با حلول ماه مبارک رمضان با بازرسی ويژه از اقلام پرمصرف در استان، مواد خوراکی غیر استاندارد را کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی رهنما»، امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) با اشاره به بازرسی استاندارد از مراكز عرضه در ماه رمضان در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: كارشناسان اداره كل استاندارد فارس همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، بازرسی ويژه از اقلام پرمصرف در استان را آغاز کردند و 165 مورد بازرسی به انجام رساندند.

مديركل استاندارد فارس افزود: در این بازرسی ها، چهار نمونه روغن زيتون وارداتی غيرخوراكی  پوميس  كه به عنوان روغن خوراكی به فروش می رسيد، كشف و توقيف شد.

وی اضافه کرد: 11 مورد خرما و رطب فاقد علامت استاندارد نیز در بازرسی های ویژه استاندار فارس، شناسايی و توقيف شد و همچنین یک مورد گلاب با جعل علامت استاندارد به نام گلاب «فرحبخش» نيز شناسایی شد.

رهنما از توقیف چهار نمونه لبنيات و چهار نمونه عرقيات  فاقد علامت استاندارد نیز در اين مدت خبر داد و عنوان کرد: نظارت كارشناسان بر مراكز عرضه و مراكز توليدی در طول سال تداوم دارد و مردم در زمان خريد كالا از طريق سامانه 1001517، اصالت استاندارد كالای خريداری شده را كنترل کنند.

کد خبر 1056986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha