اجرای ویژه برنامه های هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان

ابدالی پور با اشاره به اجرای ویژه برنامه های هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: طی سال ۹۹ بالغ بر ۹۵ اثر سرود در استان تولید شده است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی، هدایت ظرفیت‌های مردمی با اهداف بلند اسلام و ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تشکیل و در راستای تحقق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و اصول سیاست‌های فرهنگی کشور در ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۱ تأسیس شدند که اساسنامه آن بعد از ۲۶ سال یعنی در سال ۱۳۹۷ مصوب شد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: ه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد به منظور حضور پررنگ جوانان متناسب با نیاز روز طراحی می‌شوند که باید نوآوری و ابتکار در برنامه‌ این کانون‌ها وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: طی سال 99 تعداد   95 اثر تولیدی سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت شده است.

 

ابدالی پور افزود: همچنین تعداد 17 اثر تقلیدی سرود توسط گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ثبت شده است.

 

وی همچنین با اشاره به  فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه نمایش، افزود:   10 گروه نمایش در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت شده است.

 

ابدالی پور ادامه داد: همچنین تعداد 96 گروه فیلم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت شده است و تعداد 6 اثر تولیدی فیلم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط بحران کرونا، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت دارند.

وی  با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که بتوان با اجرای برنامه‌ها نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب شوند.

کد خبر 1057053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha